پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کد خبر: 472117
۲۶ آذر ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۲
حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید رضا اکرمی

حوزه/ عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت از تغییر نام این تشکل به «جامعه روحانیت مبارز کشور» خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید رضا اکرمی با تأیید خبر تغییر نام این تشکل از جامعه روحانیت مبارز تهران به «جامعه روحانیت مبارز کشور»، گفت: با تغییراتی که در اساسنامه به وجود آمد این تشکل حیطه فعالیت خودش را کشوری کرد. جامعه روحانیت مبارز کشور چون جایی ثبت‌نشده است دراین‌باره نیازی به مجوز وزارت کشور ندارد.

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز افزود: در اساسنامه جدید علاوه بر تغییر نام، سمت‌هایی چون رئیس جامعه روحانیت، معاون رئیس و دبیر جامعه روحانیت این تشکل سیاسی افزوده‌شده است.

بر پایه این گزارش، حجت‌الاسلام‌والمسلمین غلامرضا مصباحی مقدم سخنگوی جامعه روحانیت مبارز سی‌ام اردیبهشت‌ماه امسال از تصویب اساسنامه جدید جامعه روحانیت مبارز خبر داد و گفته بود که این اساسنامه دارای 39 ماده و 138 بند است که توسط هیئت مؤسس در هجدهم اردیبهشت‌ماه به تصویب رسید.

وی افزود: یکی از ارکان جدید، دبیر کل است به‌عنوان رئیس شورای مرکزی است، ولی چون رئیس این شورا در اساسنامه جدید جایگاهش متفاوت شده است، ما دبیر کل را برای امور اجرایی نهاد جامعه روحانیت قراردادیم. دبیر کل از میان اعضای شورای مرکزی و تصویب مجمع عمومی انتخاب می‌شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مصباحی مقدم اظهار کرد: شورای مرکزی بالاترین رکن پس از هیئت مؤسس است و از وظایف خاصی برخوردار است و تشکیل جلسات این شورا با حضور حداقل دوسوم اعضای مقیم تهران رسمیت می‌یابد. مجمع عمومی از نمایندگان شورای استان‌ها، شهرها و مناطق تهران تشکیل می‌شود و دست‌کم هر 2 سال یک‌بار باید نشست داشته باشند.

منبع: ایرنا

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha