جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
پربازدید ترین اخبار حوزه نیوز

حوزه/ پربازدیدترین خبر هفته قبل مربوط به هشدار آیت الله موسوی جزایری به مسببان وضعیت گروه ملی بود که گفت: با مسئول بانک ملی به عنوان مالک شرکت گروه ملی برخورد جدی خواهیم کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، روزانه صدها خبر از درگاه های ۲۰ گانه حوزه نیوز به 5 زبان منتشر می شود که برخی اخبار، بیش از بقیه توجه مخاطبان را به خود جلب می کند.

با هم مروری بر پربازدیدترین اخبار فارسی خبرگزاری رسمی حوزه در هفته گذشته می کنیم که به ترتیب بازدیدها تنظیم شده است:

هشدار آیت الله موسوی جزایری به مسببان وضعیت گروه ملی؛

با مسئول بانک ملی به عنوان مالک شرکت گروه ملی برخورد جدی خواهیم کرد

پربازدیدترین خبر هفته گذشته مربوط به مشکلات کارکنان گروه ملی فولاد بود که آیت الله موسوی جزایری درباره آنان گفته بود: نمی‌دانم مشکل عزیزان گروه ملی چه گره عجیبی است! مردم بدانند که مسئولان به دنبال حل مشکلات بوده و بنده نیز با همه توان به دنبال رفع مشکلات آنها هستم.

نماینده ولی‌فقیه در خوزستان، در رابطه با کم‌کاری بانک ملی نسبت به پرداخت حقوق‌های کارکنان گروه ملی نیز موضع گیری کرد و گفت: قطعا با مسئولانی که کم لطفی کردند، برخورد می‌کنیم، از جمله مسئول بانک ملی که مالک گروه ملی شده نیز برخورد جدی خواهم کرد؛ ما با همه آن‌هایی که مسبب این مسأله هستند، تسویه‌حساب می‌کنیم و مردم بدانند ما پشتیبان مستضعفین هستیم و سر سوزنی هم‌وطنان محروم و زحمت‌کش خود را کنار نخواهیم زد.

 

رونمایی از ترجمه دعای کمیل به زبان شونا در زیمبابوه+ تصاویر

خبر مربوط به رونمایی از ترجمه دعای کمیل به زبان شونا در زیمبابوه نیز مورد توجه زیاد مخاطبان قرار گرفت که این مراسم به مناسبت هفته وحدت با حضور دکتر رضا عسکری، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در حراره، شیخ دعا، رئیس شورای عالی مسلمانان زیمبابوه، شیخ عبدالله ماکوئینجا، مدیر کالج فاطمه الزهرا (س) و حجّه الاسلام مرتضی کریمی، استاد مدعوّ دانشگاه زیمبابوه،  برگزار شد.

 

جفای عجیبی در بحث بودجه به حوزه می شود

موضوع بودجه حوزه های علمیه نیز از دیگر پربازدیدهای حوزه نیوز در هفته گذشته بود که آیت الله اعرافی، مدیر حوزه های علمیه نسبت به آن گلایه کرد و رقم اختصاصی به حوزه را جفا به این نهاد دینی و فرهنگی در کشور دانست و گفت: جفای عجیبی در بحث بودجه به حوزه انجام می شود؛ در صورتی که اگر بودجه کل حوزه های کشور با یک یا دو دانشگاه مقایسه شود، بودجه های آن دانشگاه ها بیشتر است و مغالطه هایی شکل می گیرد؛ گرچه نخواستیم وارد این مباحث شویم، اما معتقدیم تا آنجا که امکان دارد حوزه باید بصورت مردمی و وقف و منابع پایدار پیش برود.

 

توضیحات تفصیلی آیت الله اراکی درباره فقه نظام؛

فقه نظام جدای از فقه موجود نیست/ اگر می ترسید پرده ی سیاست پای شما را بگیرد بگویید فقه اجتماعی

نظریه فقه نظام که از سوی آیت الله جواد فاضل لنکرانی مطرح شد، از دیگر اخبار پر سروصدای هفته گذشته در حوزه های علمیه بود که واکنش های منفی و مثبتی را در پی داشت که آیت الله اراکی عضو جامعه مدرسین و استاد خارج فقه و اصول حوزه علمیه قم نیز طی یادداشتی به تفصیل به موضوع فقه نظام پرداخت و آن را جدای از فقه موجود ندانست.

 

فقه نظامات، توهم یا واقعیت؟

آيت الله محمد جواد فاضل لنکراني در توضيح مطالبي که به اجمال در همايش سالگرد آيت الله موسوي اردبيلي، پيرامون «فقه نظامات» مطرح کرده‌ بود و موافقین و مخالفینی را به همراه داشت،  مطالب مفصلي را در درس خارج خود بیان کرد که مورد توجه مخاطبین حوزه نیوز قرار گرفت.

 

واکنش بیت آیت الله سعادت پرور به برخی حواشی اخیر

رفتارها و ادعاهای عجیب یکی از روحانیون و اطرافیان او از دیگر مسائل پرحاشیه هفته گذشته بوده که سوژه بسیاری از کانال ها در فضای مجازی شد که در همین راستا بیت آیت الله سعادت پرور در پاسخ به نامه ای بیان کرد: فرد مزبور مورد تایید نمی باشد و شیوه ایشان با سلوک عرفانی و روش اخلاقی حضرت آیت الله سعادت پرور(پهلوانی تهرانی) "قدس سره" و مشایخ سلوکی معظم له که همواره به جای تکیه بر مغیبات و اظهار کرامات، اتکا بر کتاب و سنت بوده ، هماهنگی نداشته و در موارد کثیره ‌ای مغایر و مخالف می ‌باشد.

 

عضو خبرگان رهبری در جمع ناظران شورای نگهبان:

شورای نگهبان پاسدار انقلاب است/ پدیده مدیران پروازی منزجر کننده است

پدیده مدیران پروازی از دیگر سوژه های پرمخاطب هفته گذشته حوزه نیوز بود که حجت الاسلام و المسلمین حیدری، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری بر لزوم جایگزین کردن جوانان پر انرژی و انقلابی به جای مدیران ضعیف و تنبل، از رفتار غلط برخی مدیران غیر بومی، انتقاد کرد و گفت: پدیده مدیران پروازی و استخدام افراد غیر بومی در خوزستان منزجر کننده است! جوانان تحصیل‌کرده ما به دنبال کار می‌گردند، اما فلان مدیر پروازی می‌آید و نیروها را هم از شهر و فامیل خود به آن شرکت می‌آورد.

 

با همه توان پیگیر مطالبات کارگران گروه ملی فولاد هستیم

موضوع حقوق عقب افتاده کارگران گروه ملی فولاد نیز از دیگر موضوعات پر سروصدای هفته گذشته بوده که خبرگزاری حوزه به صورت مفصل به این موضوع پرداخت و صحبت های امام جمعه موقت اهواز مورد توجه خاص مخاطبان این خبرگزاری قرار گرفت و گفت: بنده به ‌عنوان امام جمعه موقت اهواز، در خطبه‌های نماز جمعه ‌ام که یکی از رسمی‌ترین تریبون‌های کشور است، مشکلات قشر کارگری را به گوش مسئولان و دولتمردان رسانده و همچنان تلاشم بر این است تا گرهی از مشکلات مردم و به ویژه کارگران زحمت کش باز کنم.

 

حوزه نقشه جامع تمدن اسلامی را ارائه کند/ افق و چشم انداز جهانی و تمدنی پایه حوزه انقلابی است

گفتگوی آیت الله اراکی پیرامون «نقش حوزه در تمدن سازی اسلامی» نیز از دیگر پربازدیدهای هفته گذشته حوزه نیوز بوده است که این عضو جامعه مدرسین، حوزه علمیه را مغز تفکر نظام اسلامی دانست و از این نهاد علمی خواست که نیازهای فکری و اندیشه ای نظام را برآورده سازد.

 

گفت و شنود خواندنی عالم شیعه با اندیشمند آمریکای لاتین/ استاد دانشگاه ملی کشور پرو شیعه شد

در رتبه بعدی از پربازدیدهای حوزه نیوز، شیعه شدن خانم شیلا، استاد دانشگاه ملی کشور پرو قرار گرفت که در پایان جلسه، این بانوی آمریکای لاتین شهادتین را به همراه آیت الله مهدوی قرائت کرد و با اذعان به ولایت امیر المومنین(ع) رسما به مذهب جعفری شیعه پیوست و آیت الله مهدوی نیز چادری به عنوان هدیه به این بانو تقدیم کرد.

 

روایتی متفاوت از حضور آیت الله العظمی مکارم در حرم فاطمه معصومه(س)

حضور یکی از مراجع عظام تقلید در حرم حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها از دیگر اتفاقات هفته گذشته بود که وقتی زائرین و مجاورینی که این مرجع تقلید را تاکنون از نزدیک ندیده بودند، با سوال از دیگران، ایشان را می شناختند، تمام تلاش خود را می کردند که خود را به این مفسر قرآن کریم رسانده و حضرت آیت الله مکارم شیرازی نیز با وجود کهولست سن، زائرین را مورد تفقد قرار می دادند.

 

نادر طالب زاده در گفتگوی اختصاصی با «حوزه نیوز»:

هزاران کشیش و کاردینال به تماشای «بشارت منجی» نشستند/ شأن طلبه اجل از هنر و رسانه نیست/ تحصیل در حوزه آرزوی محقق نشده من است

همچنین، گفتگوی اختصاصی رسانه رسمی حوزه با این کارگردان نیز مورد توجه و اقبال مخاطبان این خبرگزاری قرار گرفته بود. نادر طالب زاده در بخشی از این مصاحبه گفت: «من همیشه آرزو داشتم که در حوزه تحصیل کنم؛ آن هم نه بصورت موازی با سایر کار ها بلکه دوست داشتم در بحث طلبگی بصورت جدی و تخصصی وارد شوم چون من از ابتدا باطن خودم را یک طلبه تصور می کردم».

 

گفتگو با مشهورترین چهره قرآنی کشور

سید محمد حسین طباطبایی کجاست؟ و چه می کند؟

مصاحبه با حجت الاسلام سيد محمد حسين طباطبايي، همان کودک خردسالی که در دهه هفتاد، شگفت انگیزترین کودک دنیا در عرصه حفظ قرآن شد نیز از دیگر پربازدیدهای حوزه نیوز بوده که اگرچه این مصاحبه در تاریخ ۱۳۹۳/۱۲/۱۷ در این خبرگزاری منتشر شده؛ اما هنوز مورد اقبال مخاطبان بوده و معمولا جزو پربازدیدهای رسانه رسمی حوزه قرار می گیرد.

 

از پیام همسر یک طلبه تا اعتراض به امتحانات در ایام نوروز و پیگیری بحث شهریه

یکی از فعالیت های خبرگزاری حوزه، انتشار پیام های مخاطبان است که از طریق ارسال به ادمین حوزه نیوز در شبکه های اجتماعی یا بخش «ارتباط با ما» و یا به صورت کامنت ذیل اخبار جمع آوری شده و منتشر می شود این حرکت رسانه رسمی حوزه نیز مورد توجه مخاطبان فرهیخته آن در هفته گذشته قرار گرفته است.

 

نباید بگذاریم غرب نخبگان ما را جذب کند/ بازیگری زنها با کلاه گیس در صحنه تئاتر شایسته نیست

اعتراض یکی از مراجع عظام تقلید به بازیگری زنان با کلاه گیس در تئاتر از دیگر اخبار پرمخاطب حوزه نیوز بوده که آیت الله العظمی سبحانی در دیدار با انجمن فرهنگی ناشران آموزشی کشور گفت: مطلع شدیم در تهران تئاتری برگزار می شود که دختران با کلاه گیس در آن روی صحنه می روند و  بازی می کنند این حرکت در جمهوری اسلامی شایسته نیست و به مسئولین ارشاد تذکر دادیم تا رسیدگی کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha