سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
حجت الاسلام علی بخشی

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه شهید مصطفی خمینی شهرستان تاکستان گفت: حوزه های علمیه می توانند از دستاورد های علمی دانشگاه برای هدایت جامعه در مسیر سربلندی مادی و معنوی استفاده کنند. دانشگاه نیز می توانند از تولیدات علمی حوزه در راستای توسعه کشور بهره ببرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام حمید علی بخشی، در نشست صمیمی جمعی از اساتید دانشگاه آزاد اسلامی و حوزه علمیه شهرستان تاکستان، گفت: ارتباط و وحدت بین حوزه و دانشگاه پس از انقلاب عمق بیشتری پیدا کرد و متحول گردید و در مسیر درست قرار گرفت.

وی بیان کرد: دشمن امروز وحدت حوزه و دانشگاه را هدف قرار داده است و در پی ایجاد بدبینی و فاصله میان این دو مرکز علمی است، چون می داند اگر حوزه و دانشگاه در کنار هم باشند تمام نیازمندی های جامعه را تامین می کنند.

مدیر مدرسه علمیه شهید مصطفی خمینی شهرستان تاکستان اظهار کرد: حوزه های علمیه می توانند از دستاورد های علمی دانشگاه برای هدایت جامعه در مسیر سربلندی مادی و معنوی استفاده کنند. دانشگاه نیز می توانند از تولیدات علمی حوزه در راستای توسعه کشور بهره ببرد.

وی، توجه به ارزش های دینی و اخلاقی و محور قرار گرفتن ترویج و توسعه این ارزش ها در جامعه را از ویژگی های اصلی وحدت حوزه و دانشگاه دانست و افزود: همه دانشجویان و طلاب  باید اهل پژوهش و تحقیق در مسائل دینی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی باشند.

استاد حوزه علمیه قزوین به شخصیت برجسته شهید آیت الله مفتح نیز اشاره کرد و گفت: ایشان چهره علمی حوزه و دانشگاه و پیوند دهنده این دو مجموعه بود.

انتهای پیام

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha