جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 472155
۲۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۵
خبر کوتاه

حوزه/ برگزاری جلسه شورای حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی، آغاز مسابقات ورزشی در مدرسه علمیه سفیران هدایت تبریز و سفر نماینده ولی فقیه در استان به شهرستان مرند، از مهمترین اخبار حوزوی آذربایجان‌شرقی است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تبریز، جلسه شورای حوزه علمیه استان آذربایجان‌شرقی با حضور اعضاء، در دفتر نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان‌ شرقی برگزار شد.

در این جلسه تقویت و گسترش حوزه‌های علمیه آذربایجان مورد تأکید قرار گرفت و روند تصویب تصمیمات جلسات قبل مورد ارزیابی و بررسی قرار گرفت.

آغاز مسابقات ورزشی طلاب مدرسه علمیه سفیران هدایت تبریز

مسابقات ورزشی مدرسه علمیه سفیران هدایت تبریز از روز گذشته در سه رشته والیبال، طناب کشی و تنیس روی میز در خوابگاه این مدرسه علمیه آغاز شد.

این مسابقات که با استقبال طلاب روبرو شده است، تا پایان هفته در محل خوابگاه ادامه خواهد داشت.

گفتنی است؛ 150 طلبه در 5 سطح در مدرسه علمیه سفیران هدایت تبریز مشغول به تحصیل علوم دینی هستند.

سفر حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم به مرند

حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم، نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان‌شرقی به مرند سفر کرد.

وی در بدو ورود به شهرستان مرند، به همراه امام جمعه مرند، در مدرسه علمیه حضرت صاحب‌الزمان(عج) مرند حضور یافت و ضمن بازدید از کلاس‌های درس این مدرسه، با طلاب و اساتید این مرکز علوم دینی دیدار و گفتگو کرد.

حضور نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان‌شرقی در دفتر امام جمعه مرند و دیدار با علماء و مسئولان این شهرستان، بخش دیگری از این سفر بود.

حضور و سخنرانی امام جمعه تبریز در آیین تجلیل از برگزیدگان مرحله استانی و کشوری مسابقات قرآن، عترت و نماز مرند که در تالار معلم این شهرستان برگزار شد، بخش دیگر سفر یک روزه حجت‌الاسلام آل‌هاشم را تشکیل می‌داد.

وی در این مراسم با بیان اینکه پیدایش انقلاب فرهنگی، از برکات انقلاب اسلامی است، گفت: تحولات فرهنگی ایجاد شده در بین نسل های سوم و چهارم انقلاب و گرایش آنها به مبانی دینی و ارزش های اسلامی از برکات انقلاب اسلامی است که باید معیار ارزیابی جوانان ایرانی عزیز هم تمسک آنها به این ارزش ها  باشد.

حضور در آیین افتتاحیه نمایشگاه کتاب در مدرسه علمیه خواهران شهرستان مرند و سخنرانی در مراسم گرامیداشت شهید مفتح و بزرگداشت هفته وحدت حوزه و دانشگاه که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرند برگزار شد، از دیگر بخش ‌های سفر رییس شورای حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی به شهرستان مرند بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha