جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
مدیر حوزه علمیه یزد

حوزه / مدیر حوزه علمیه یزد گفت: حوزه های علمیه در این چهل سال پیروزی انقلاب اسلامی پیشرفت های علمی بسیار چشمگیری داشته اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» از یزد، حجت الاسلام والمسلمین محمد شمس، در کارگروه وحدت حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه حوزه های علمیه از نظر علمی در چهل سال انقلاب اسلامی پیشرفت های چشمگیری داشته، گفت: متاسفانه در این زمینه آمار دقیقی وجود ندارد و فقط می توان به آمار کلی در این خصوص اشاره کرد.

مدیر حوزه علمیه یزد، جشنوار علامه حلی را یکی از فعالیت های بسیار خوب در راستای افزایش علوم مختلف در طلاب حوزه های علمیه دانست و افزود: در این جشنواره به صورت میانگین 300تا 400 مقاله توسط طلاب استان یزد ارائه می شود که در این بین کتاب هایی نیز به همت این طلاب نگارش و به چاپ می رسد.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه ارزش علم باید برای همگان تبیین شود، اضافه کرد: در چهل سال پیروزی انقلاب اسلامی ما در تمام جهات رشد و پیشرفت داشتیم که نیاز است این مباحث برای جامعه تبیین و بیان شود تا آنها نیز نسبت به این مسائل آگاهی پیدا کنند.

مدیر حوزه علمیه یزد خاطر نشان کرد: علمی که در نیت آن برای خدای متعال باشد ارزش دارد و نتیجه آن هر چه که بود خواهیم پذیرفت، اما اگر علم را برای خود و دنیا فراگرفته شود مناسب نیست.

حجت الاسلام والمسلمین شمس اظهار امیدواری که ان شاءالله در سال های آینده شاهد این مسئله باشیم که همگان به اهمیت مسئله علم پی ببرند و نیتشان در راستای کسب علم برای خدا باشد تا سعادت دنیا و آخرت را برای شخص به همراه داشته باشد.

انتهای پیام/313/23

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha