جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
آل هاشم

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی یکی از الزمات وحدت حوزه و دانشگاه را حضور عالمانه روحانیون موثر در دانشگاه دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم، نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی، ظهر امروز در همایش وحدت حوزه و دانشگاه در دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرند، با برشمردن الزامات وحدت حوزه و دانشگاه، عنوان کرد: انسجام ملی در سایه وحدت حوزه و دانشگاه محقق می شود و نیازمند توجه به الزامات آن است که می تواند زمینه ساز فعالیت های موثر و هموارسازی وحدت حوزه و دانشگاه باشد.

وی افزود: یکی از الزمات وحدت حوزه و دانشگاه، تبادل و ترکیب و تکمیل روش های علمی حوزه و دانشگاه است که باید از تجربیات یکدیگر در این زمینه استفاده کنند.

 رئیس شورای حوزه علمیه آذربایجان شرقی بر ارتباط مستمر روحانیون با دانشگاه تاکید کرد و گفت: حضور عالمانه روحانیون موثر در دانشگاه ها یکی دیگر از الزامات تحقق وحدت این دو نهاد است که باید گسترش پیدا کند چرا که ارتباط موثر و منظم متناسب با نیاز حوزه و دانشگاه باید در حد ضرورت حفظ شود

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم همچنین ترویج ارزش های معنوی و دینی در دانشگاه ها را از دیگر الزامات این مهم دانست و ادامه داد: فضای دانشگاه های ما باید فضای اسلامی باشد، ظاهر دانشگاه ها هم باید نشان دهنده فضای اسلامی دانشگاه ها باشد که نیست.

امام جمعه تبریز خواستار نقش آفرینی دانشگاه ها در گفتمان انقلابی شد و تصریح کرد: رسالت تبیین و آگاه سازی جامعه، فسادستیزی و مطالبه عدالت، میدان داری در جنبش نرم افزاری باید در سایه وحدت حوزه و دانشگاه دنبال شود.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی در ادامه تامین استقلال و پیشرفت های علمی و معنوی کشور، اجرای مطلوب برنامه ها و حاکمیت قانون و قانون گرایی، ارائه چهره خدمت گذار از دولت اسلامی، بسته شدن راه بر عناصر نفوذی و تربیت نسل جدید و دانش آموخته متعهد به مبانی اسلامی را از برکات وحدت حوزه ودانشگاه برشمرد.

وی تاکید کرد: دشمن از تفکر و فرهنگ شهید مفتح و تاثیرگذاری ایشان می ترسید و از حضور شهید مطهری در بین جوانان اسلامی و محیط های دانشگاهی ترس داشت و براین اساس دست به ترور شخصیت های حوزوی و دانشگاهی زد و ائمه جمعه ما را به شهادت رساند.

امام جمعه تبریز، تقویت جنبش نرم افزاری، تولید علوم بومی، تحقق تمدن اسلامی، ارائه الگوی سبک زندگی اسلامی، دستیابی به علوم انسانی اسلامی و اسلامی شدن دانشگاه ها و روزآمدسازی حوزه های علمیه را از دیگر دستاوردهایی دانست که می تواند در سایه تحقق وحدت این دو نهاد به دست بیاید.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم، نفوذ و بهره برداری از جنبش دانشجویی، دور شدن از آرمان ها، سطحی شدن، افتادن در دام احزاب و گروه های سیاسی، گم کردن اهداف و پشت کردن به آرمان های انقلاب را از دیگر آفت های جنبش های دانشجویی عنوان کرد و افزود: دانشگاه باید سیاسی باشد نه سیاست باز و دانشجو باید سیاسی باشد نه سیاسی کار.

وی با بیان اینکه نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه ها وظیفه سنگینی دارد، خاطرنشان کرد: این نهاد در آگاه سازی دانشجویان و دانشگاه ها و برپایی کلاس های بصیرت افزایی نقش اساسی دارد.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی در پایان با بیان اینکه باید روز به روز پیشرفت کشور در حوزه های اقتصادی و عرصه های مختلف ادامه پیدا کند، گفت: اگر در عرصه های گوناگون به فرمایشات مقام معظم رهبری عمل کرده بودیم، وضع بهتری داشتیم، ایشان 27 سال قبل نسبت به تهاجم، شبیخون و ناتوی فرهنگی و سپس جنگ نرم دشمن هشدار دادند، در طی 10 سال گذشته نیز مدام بر ضرورت عملی شدن اقتصاد مقاومتی تاکید دارند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha