پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
نعمت زاده

حوزه/ امام جمعه مرند گفت: وحدت حوزه و دانشگاه پیوند تعهد و تخصص است، امروز انقلاب اسلامی ایران و اقتدار و پیشرفت های نرم و سخت داخلی و خارجی ایران اسلامی محصول وحدت و همدلی حوزه و دانشگاه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تبریز، حجت الاسلام والمسلمین علی نعمت زاده، ظهر امروز در همایش وحدت حوزه و دانشگاه که با حضور حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرند برگزار شد، با تشریح اهداف وحدت حوزه و دانشگاه اظهار داشت: هدف از وحدت حوزه و دانشگاه به معنای ادغام و یا تسلط یکی بر دیگری نیست بلکه به معنای همکاری در اهداف و وظایف مشترک و هم افزایی و استفاده از نیرو و توان یکدیگر برای حفظ استقلال، امنیت و پیشرفت کشور است.

وی، علم و دین را مکمل یکدیگر دانست و ادامه داد: دین منهای علم و دانایی و علم بدون دین آسیب زا و علت مصیبت و بدبختی بشر بوده و جوامع بشری را گرفتار کرده است.

امام جمعه مرند با اشاره به اینکه پیشرفت های علمی بدون دین در خدمت ظالم و مروج بی عفتی و خیانت به آرمان های انسانی است، خاطرنشان کرد: کشور بدون دانشگاه، عقب مانده و فاقد علم و صنعت است و کشور بدون حوزه و دین و معنویت، بدتر از آن.

حجت الاسلام والمسلمین نعمت زاده، وحدت حوزه و دانشگاه وحدت تخصص و تعهد دانست و ابراز داشت: امروز انقلاب اسلامی ایران و اقتدار و پیشرفت های نرم و سخت داخلی و خارجی ایران اسلامی محصول وحدت و همدلی حوزه و دانشگاه است.

وی با اشاره به اینکه اسلام مشوق علم است، افزود: امروز پی ریزی تمدن ایرانی اسلامی با همکاری نخبگان این دو مرکز اصیل و توانمند آغاز شده، اسلام تفکر را خدمت به بشر و رفاه جامعه می شمارد و جدایی این دو را ریشه همه انحرافات و انحطاطات می داند.

امام جمعه مرند در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه دشمن با فشارهای مختلف، کمر به قطع رگ های حیاتی و عزت ایران اسلامی بسته است، امروز ایران در تولید علم در جایگاه 16 جهان و اول منطقه و در حوزه فناوری نانو و سلول های بنیادین، هم سطح معدود کشورهای پیشرفته است.

عضو شورای حوزه علمیه آذربایجان شرقی افزود: ایران امروز در حوزه دفاعی قدرت سوم دنیا و اول منطقه بوده و در حوزه دین، پذیرای جوانان نخبه مسلمان از 130 کشور جهان است.

حجت الاسلام والمسلمین نعمت زاده در پایان با تاکید بر اینکه علیرغم گذشت 40 سال از انقلاب اسلامی همچنان از هدف مورد نظر امام و رهبری فاصله داریم، ابراز امیدواری کرد آثار عملی وحدت حوزه و دانشگاه ظهور پیدا کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha