چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ |۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 17, 2024
یعقوبی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی با اشاره به اهمیت ترویج فرهنگ نماز در فرزندان، گفت: والدین برای مسائل معنوی و تربیتی دانش آموزان هزینه کنند تا فرزندانشان در آینده با آسیب‌های کمتری مواجه شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، ظهر امروز در جلسه کمیته همکاری حوزه علمیه و آموزش‌ و پرورش استان، اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین مباحثی که در جلسه اولیا و مربیان در مدارس باید موردنظر قرار بگیرد، مسئله نماز، اشاعه فرهنگ قرآن در بین دانش آموزان و آگاه ساختن والدین نسبت به آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی است.

امام جمعه بجنورد افزود: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری در اجلاس نماز، امسال مسئولیت خطیری به عهده همه مسئولان به‌ویژه مسئولان آموزش‌وپرورش نهاده شده، ازاین‌رو باید تلاش همه مسئولان ادارات و نهادهای فرهنگی درزمینهٔ رونق بخشیدن به نماز در مدارس باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی خاطرنشان کرد: باید تمام هم و غم مسئولان و والدین در رابطه با نماز باشد، زیرا نماز تأثیرگذارترین امر در هدایت اعتقادی دانش آموزان بوده و باید در بین فرزندانمان نهادینه شود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی با بیان این‌که نماز ستون دین است، افزود: درزمینهٔ فرهنگی و دینی به‌ویژه قرآن و نماز هرچه در مدارس سرمایه‌گذاری شود، لازم و ضروری است.

وی تصریح کرد: اگر به نماز و قرآن در مدارس اهمیت لازم داده شود همان‌گونه که خداوند در قرآن بیان کرده ثمره‌اش «تنهی عن الفحشاء و المنکر» خواهد بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی افزود: باید علم و دین در کنار هم به دانش آموزان آموزش داده شود؛ زیرا اگر این دو از هم جدا شوند در آینده خطرات و آسیب‌های زیادی به جامعه دینی وارد شده و این موضوع می‌تواند جامعه را به تباهی و فساد بکشاند.

وی در ادامه تأکید کرد: با توجه به تهدیدهایی که از ناحیه دشمنان متوجه فرزندان ما می‌شود، باید برای مسائل دینی و اعتقادی آن‌ها از همه لحاظ به‌ویژه مالی هزینه کنیم تا مدیران آینده این کشور انسان‌هایی متدین و متعهد باشند.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی افزود: در آموزش‌وپرورش باید به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی و عمل شود که شیفتگی و رغبت دانش آموزان به نماز و مسائل دینی و اعتقادی پررنگ شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی در پایان اظهار کرد: اگر می‌خواهیم فرزندانمان طعمه مفسدان نشود باید به مساجد و نمازخانه‌های مدارس توجه ویژه‌ای داشته و برای تعمیق باورهای دینی نوجوانان و جوانان جامعه برنامه‌ریزی دقیقی داشته باشیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha