جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام علیرضا عطایی مدیر مدرسه علمیه حضرت ولی عصر(عج) کنگاور

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه حضرت ولی عصر(عج) کنگاور با بیان اینکه معمولاً مردم در خیلی کارها خودنمایی می کنند و ابایی ندارند، گفت: بعضی افرد که دچار تلقین ریاکاری حضور در مسجد شده، فقط در مسجد رفتن احتیاط می کنند که مخلص بمانند.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری« حوزه » از کرمانشاه، حجت الاسلام علیرضا عطایی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری« حوزه» در کرمانشاه؛ با تمسک به آیه 31 از سوره مبارکه اعراف که می فرماید:« یَا بَنِى ءَادَمَ خُذُواْ زِینَتَكُمْ عِندَ كُلِ ّ مَسْجِد...ٍ» اي فرزندان آدم! زينت خود را به هنگام رفتن به مسجد با خود برداريد...، گفت: امام جماعت باید ظاهری آراسته و باطنی با صفا داشته باشد که بر جذابیت حضور مردم در مسجد بیافزاید.

مدیر مدرسه علمیه حضرت ولی عصر(عج) کنگاور با بیان اینکه روش های جذب نوجوانان و جوانان به مسجد باید بر اساس دستورات بزرگان دین باشد، افزود: باید در حکومت اسلامی مبلغین توانمند، مردم دار، محرم اسرار و ... امام جماعت شوند.

وی با اشاره به اینکه دوری عده ای از مردم و خصوصا جوانان از مسجد یک درد اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و عبادی است، اظهار کرد: عده ای زیادی در خانه نماز خوانده و به علل واهی تلقین کرده که رفتن به مسجد نوعی ریاکاری است.

مدیر مدرسه علمیه حضرت ولی عصر(عج) کنگاور با بیان اینکه معمولاً مردم در خیلی کارها خودنمایی می کنند و ابایی ندارند، ادامه داد: بعضی افرد که دچار تلقین ریاکاری حضور در مسجد شده، فقط در مسجد رفتن احتیاط می کنند که مخلص بمانند.

وی با ابراز نگرانی نسبت به افرادی که از آثار دنیوی، تاثیرات اجتماعی و هم از لحاظ آخروی از حضور در مساجد بی بهره اند، گفت: باید از تاثیرات فردی و اجتماعی حضور در مساجد و نماز جماعت، افراد غافل را آگاه کرد.

مدیر مدرسه علمیه حضرت ولی عصر(عج) کنگاور تاکید بر اینکه آگاهی به سیاست و دخالت در امور جامعه با حزب گرایی فرق دارد و مسجد باید مانند مرجع عموم باشد، ادامه داد: مسجد باید مرکز آگاهی و دخالت مردم در امور جامعه باشد.

حجت الاسلام عطایی با اشاره به این که برخی افراد مسجد را بعد از انقلاب صرفا سنگر سیاسی می دانند و از سیاست گریزانند، گفت: بزرگترین سیاستمدار اسلام پیامبر(ص) و مرکز سیاسی آن حضرت مسجد بود.

وی در پایان تصریح کرد: دسته ای که بویی از حقیقت اسلام نبرده، معتقدند مسجد جای سیاست نیست، لذا باید تفکر سکولاریسم را از ذهنشان زدود.  

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha