شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
اسدالله ضیایی

حوزه/ رئیس ستاد اقامه نماز استان آذربایجان‌شرقی گفت: با وجود اینکه دانش‌آموزان استقبال خوبی از نماز جماعت دارند، ولی به علت کمبود نمازخانه در مدارس، امکان اقامه نماز جماعت میسر نمی‌شود.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از تبریز، اسدالله ضیایی، رئیس ستاد اقامه نماز استان آذربایجان‌شرقی، ظهر امروز در جلسه شورای اقامه نماز شهرستان عجب‌شیر با اشاره به مشکل کمبود نمازخانه در سطح مدارس استان، بیان داشت: خوشبختانه دانش آموزان استقبال قابل قبولی از نماز جماعت دارند ولی تعداد نمازخانه موجود در مدارس شهری و روستایی در حد مطلوب و مکفی نیست.

وی افزود: با وجود اینکه اقامه نماز در هر شرایط واجب می‌باشد و اقامه نماز جماعت در مدرسه نیز ضرورت دارد، ولی بعلت نبود نمازخانه این مهم محقق نمی‌شود.

رئیس ستاد اقامه نماز استان آذربایجان‌شرقی ضمن گلایه از بی‌توجهی هایی که در زمینه اقامه نماز انجام می‌شود، گفت: مسؤولان ادارات و نهادها وضعیت برگزاری نماز اداره خود را بررسی و کنترل نمایند. نماز باید از سنین کودکی آموزش و فرهنگسازی شود.

ضیایی، غفلت از نماز را عامل بسیاری از مشکلات جامعه دانست و خاطرنشان کرد: باید عظمت و تاثیرات این عبادت زیبا برای همگان مطرح و تبیین شود، بی‌توجهی به مسائل دنیوی و مادی و کنار هم ایستادن اقشار مختلف مردم در یک صف، از زیبایی‌های نماز جماعت است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha