چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حراست

حوزه/ آیت الله نمازی با بیان اینکه وحدت حوزه و دانشگاه با شعار محقق نمی شود، تصریح کرد: در صورتی که دانشگاه ها از یک طرف معرفت شناسی و از طرف دیگر رشد و توسعه علمی را سرلوحه کاری خود قرار دهند خواهند توانست در وحدت حوزه و دانشگاه موفق باشند.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری «حوزه» در کاشان، آیت الله عبدالنبی نمازی، ظهر امروز در دیدار مسئولین حراست دانشگاه های آزاد اسلامی استان اصفهان، اظهار کرد: حراست از سرمایه های معنوی جوانان، دانشجویان و دانشگاه ها امانت الهی است.

نماینده ولی فقیه در کاشان با بیان اینکه حراست از نیروی انسانی مهمترین وظیفه مسئولین حراست در جامعه توحیدی  است، افزود: انسانی که  سالم و صادق باشد تمام کارهایش خیر و برکت خواهد داشت و همان طور که حضرت علی(ع) در انتصاب مالک اشتر، حراست از سرمایه های معنوی و مادی را مورد تاکید جدی قرار داده، در نظام توحیدی نیز مسئولین حراست دستگاه های دولتی و غیر دولتی باید از دستاورده های نظام حراست کنند.

آیت الله نمازی در ادامه به حساس بودن شرایط  فعلی کشورمان اشاره کرد و با بیان اینکه مسئولین حراست دستگاه های دولتی و دانشگاه ها به عنوان فرزندان انقلاب و اسلام باید نظارت جدی بر مجموعه ها داشته باشند، اظهار کرد: مسئولین حراست ها در دانشگاه ها بدون تعارف،  بر عملکرد نیروی انسانی آن مجموعه نظارت داشته باشند.

امام جمعه کاشان با بیان اینکه اگر دانشگاه ها در مسیر درست حرکت کنند، بسیاری از مشکلات جامعه برطرف می شود، مشکلات فعلی کشور را ناشی از واگذاری مسئولیت ها به افراد غیر متخصص و ناتوان دانست و گفت: پست ها در ادارات و دانشگاهها باید به افراد متعهد، متخصص  و کاردان سپرده شود.

 وی خطاب به مسئولین حراست دانشگاه آزاداسلامی استان اصفهان، افزود: با جمع آوری فرمایشات و رهنمودهای امام راحل و مقام معظم رهبری در دیدار با دانشجویان، هیئت رئیسه دانشگاه ها و وزارت علوم طی 40 سال گذشته، آنها را به عنوان نقشه راه قرار دهید.

آیت الله نمازی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب تمام خلاء های کشور را با تدابیر حکیمانه حل می کنند، تاکید کرد: مسئولان، توسعه و بالندگی علمی دانشگاه ها در عرصه جهانی را از نگاه ولایت برنامه ریزی کنند.

عضو خبرگان رهبری بیان این که دانشگاه ها باید باورهای دینی و معرفت شناسی را برای دانشجویان تولید کنند، ادامه داد: با توجه به این که دانشگاه آزاد اسلامی مولود انقلاب است، باید برای وحدت حوزه و دانشگاه  تلاش بیشتری داشته باشد.

آیت الله نمازی با بیان اینکه وحدت حوزه و دانشگاه با شعار محقق نمی شود، تصریح کرد: در صورتی که دانشگاه ها از یک طرف معرفت شناسی و از طرف دیگر رشد و توسعه علمی را سرلوحه کاری خود قرار دهند، خواهند توانست در وحدت حوزه و دانشگاه موفق باشند

محمد جواد فرهنگ، مسئول حراست دانشگاه های آزاد اسلامی استان اصفهان نیز در این دیدار با ارائه گزارشی از فعالیت های انجام شده، حفاظت و صیانت از نیروی انسانی، سرمایه های مادی، اسناد و اطلاعات طبقه بندی شده و حفاظت از حوزه فناوری و اطلاعات را مهمترین وظیفه حراست عنوان کرد و گفت: شناسایی و جلوگیری از آسیب ها و تهدیدها نیز از دیگر وظایف حراست دانشگاه است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha