جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
شهدای روحانی

مسئول نمایندگی ولی فقیه درسپاه صاحب الزمان (عج) استان اصفهان گفت: دهمین کنگره شهدای روحانی و طلبه استان اصفهان با پبام آیت الله العظمی مظاهری، ۲۹ آذر ماه برگزار می شود

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام رحمت الله صادقی، پیش از ظهر امروز در نشست خبری دهمین اجلاسیه شهدا و ایثارگران طلبه و روحانی، با اشاره به فرمایشی از رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه من معتقدم تجلیل از شهدا یکی از فرائض است، اظهار کرد: ما وظیفه خود می دانیم به هرنحوی که بتوانیم ازشهدا و ایثارگران تجلیل به عمل آوریم.

وی با بیا اینکه این تجلیل ها باعث می شود راه شهدا را گم نکنیم و این مسیر را باقدرت ادامه دهیم، افزود: این امر باعث شده بدانیم یکی از دلایل عزت و افتخار و امنیت ما و اینکه پرچم نظام با اقتدار و صلابت برافراشته است، به برکت خون شهدا است که بخشی از آنها شهدای روحانی بوده اند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه درسپاه صاحب الزمان(عج) استان اصفهان تصریح کرد: در سطح کشور اولین کنگره شهدای روحانی سال 88 به میزبانی اصفهان برگزار شد که این امر حاکی از جایگاه اصفهان درعرصه شهادت ومیزان بالای تعداد شهدای روحانی اصفهان است.

حجت الاسلام صادقی ادامه داد: استان اصفهان دارای رتبه نخست تعداد شهدا و ایثارگران روحانی در کشوراست، برخی از شهدا جز فرماندهان بوده اند، براساس آخرین آمار تعداد شهید روحانی در استان ۵۹۰ شهید، ۲۱۵ روحانی جانباز و ۲۲روحانی آزاده است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه صاحب الزمان(عج) استان اصفهان  افزود: دهمین کنگره شهدا و ایثارگران روحانی و طلبه، روز پنج شنبه ۲۹ آذر از ساعت ۸ الی ۱۱ صبح  با پیام آیت الله العظمی مظاهری، برگزار می شود، امسال کنگره با رویکرد جدید مردمی در حسینیه همدانیان تخت فولاد برگزار خواهد شد، چرا که سالهای گذشته فقط با حضور روحانیون برگزار می شد و این رویکرد به دلیل انتقال ارزش های شهدا به نسل جوان است. 

وی تاکید کرد: هرسال در اجلاسیه شهدا و ایثارگران طلبه و روحانی، یکی از شهدای روحانی به عنوان شهید شاخص انتخاب می شود، پیش از این شهید آیت الله بهشتی، آیت الله مدرس، آیت الله اشرفی اصفهانی، حجت الاسلام شهید نواب صفوی، شهید حجت الاسلام میثمی، حجت الاسلام  ردانی پور، شهید حجت الاسلام اژه ای و بهشتی نژاد شهید شاخص کنگره شهدا و ایثارگران بوده اند و امسال شهید حجت الاسلام سید نورالله طباطبایی نژاد شهید شاخص دهمین کنگره است.

وی با بیان اینکه حدود ۳۱ نفر خانواده دارای دو شهید در اصفهان وجود دارد که برخی از آنان دارای دو شهید طلبه هستند، اذعان کرد: کل ایثارگران روحانی اصفهان که در جبهه های حق علیه باطل بودند یک هزار و 112 نفر هستند.

حجت الاسلام صادقی اداهه داد: در دهمین کنگره شهدا و ایثارگران طلبه و روحانی، به عنوان چهلمین سال انقلاب اسلامی، از چهل نفر از روحانیون ایثارگر تجلیل به عمل می آوریم. همچنین به همین مناسبت چهل نفر از فرزندان روحانیونی که در عرصه های مختلف اعم علمی، ورزشی، سیاسی و فرهنگی در سطح کشور افتخار آفریده اند، تجلیل و تقدیرمی شوند

مسئول نمایندگی ولی فقیه درسپاه صاحب الزمان (عج) استان اصفهان در توضیح اقدامات فرهنگی پیرامون این کنگره، افزود: کتاب «شاهدان روحانی» در کنگره سال قبل رونمایی شد و جلد دوم این کتاب نیز  امسال رونمایی خواهد شد، همچنین کتابی در وصف شهید شاخص امسال شهید حجت الاسلام طباطبایی نژاد تهیه شده است.

انتهای پیام
 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha