پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کد خبر: 472205
۲۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۶
طرح «زیر چتر آرامش ۲» اجرا می‌شود

حوزه/ طرح «زیر چتر آرامش۲» از سوی اداره کل امور طلاب و خانواده‌ها و با همکاری و مشارکت مرکز مشاوره جامعه‌الزهرا علیهاالسلام در پردیسان اجرا می‌شود.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، خانم ملیحه عرب خزائلی عنوان کرد: طرح «زیرچتر آرامش ۲» در راستای بزرگداشت و تحکیم نهاد مقدس خانواده از سوی اداره کل امور طلاب و با مشارکت مرکز مشاوره الزهرا علیها السلام  اجرا می‌شود.

مدیر کل امور طلاب و خانواده‌ها افزود: این طرح باتوجه به تأکیدات رهبر معظم انقلاب مدظله‌العالی درحفظ کرامت زن در خانواده عملیاتی خواهد شد؛ چنانچه می فرمایند: «زن در داخل خانواده، عزیز و مکرّم و محور مدیریت درونی خانواده است؛ شمع جمع افراد خانواده است؛ مایه انس و سکینه و آرامش است. کانون خانواده - که حوضچه‌ی آرامش زندگىِ پُرچالش و پُرتلاش هر انسانی است - به وجود زن آرام میگیرد و سکینه و اطمینان پیدا میکند. آن وقت نقش او به عنوان همسر، به عنوان مادر، به عنوان دختر خانواده، هر کدام یک فصل طولانی در تکریم دارد. بنابراین حقیقتاً باید در زمینه‌ی ارزش و کرامت زن در نظر اسلام، بازنویسی و بازگویی و بازبینی کرد».

خانم عرب خزائلی یادآور شد: خانواده به عنوان کوچک‌ترین نهاد اجتماعی، آسیب‌پذیرترین گروه در برابر آسیب‌های اجتماعی است به طوری که اکثر مشکلات و آسیب‌ها ابتدا در خانواده‌ها بروز پیدا می‌کند و در صورت عدم پیشگیری و برخورد ناصحیح با آنها، به درون جامعه نیز رسوخ می‌کند و در این شرایط دشوار دیگر نمی‌توان به راحتی مشکلات و آسیب‌ها را کنترل کرد.

وی بیان داشت: برنامه‌ریزی اداره کل امور طلاب و خانواده‌ها مبنی بر درخواست خانواده‌های طلاب ساکن پردیسان با تراکم جمعیتی بالا و نیاز ایشان به مباحث مشاوره‌ای صورت گرفته است.

مدیر کل امور طلاب و خانواده تصریح کرد: این طرح درگام اول با همکاری اداره کل تبلیغ و ارتباطات در نماز جمعه پردیسان اجرا شد که با آسیب‌شناسی‌های صورت گرفته از خانواده‌ها نیاز به حضور روان‌پزشک و روان‌شناسان نیز توسط کارشناسان در طرح اجرای برنامه قرار گرفت.

خانم عرب خزائلی ادامه داد: گام دوم این طرح با همکاری دفتر امام جمعه پردیسان فضایی مناسب در کنار مسجد فاطمه‌الزهرا علیها‌السلام واقع در بلوار سلمان در نظر گرفته شده است تا مشاوران مجرب در حیطه مباحث خانواده و با توجه به نیاز شدید منطقه بتوانند ما را در این امر مهم یاری کنند.

وی تصریح کرد: این طرح در راستای دغدغه مدیر جامعه‌الزهرا علیهاالسلام در ایجاد روح امید و نشاط و تعاملات مفید برون‌سازمانی در راستای صرفه‌جویی در هزینه‌ها برگزار می‌شود.  

مدیر کل امور طلاب و خانواده‌ها ضمن قدردانی از حجت‌الاسلام‌ اخوی و خانم حسن‌زاده از مرکز مشاوره الزهرا علیهاالسلام در معرفی مشاوران برجسته و تفاهم و تعاملی سازنده در اجرا شدن هر چه بهتر این طرح، گفت: در صورت اجرایی شدن این طرح، برنامه زمان‌بندی شده و جزئیات اطلاع‌رسانی می‌شود.

 

 

۳۱۳/۳۲

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha