جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
 حرم حضرت معصومه(س)

حوزه/ سالروز رحلت شهادت گونه بانوی کریمه اهل‌بیت، روزی که در سنت قمی‌ها روز عزای عمومی و روز تاریخ تمدنی است؛ این روز در تقویم قمی‌ها روزی است که بازارهای قم تعطیل و طلاب و عموم مردم قم در سوگ ولی‌نعمت خود می‌نشینند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، سالروز رحلت شهادت گونه بانوی کریمه اهل‌بیت(س)، روزی که در سنت قمی‌ها روز عزای عمومی و روز تاریخ تمدنی است؛ این روز در تقویم قمی‌ها روزی است که بازارهای قم تعطیل و طلاب و عموم مردم قم در سوگ ولی‌نعمت خود می‌نشینند. مردم در قالب هیئات به ساماندهی امور خدمات زائران پرداخته و شهر قم یک‌صدا به تکریم زائران کریمه اهل‌بیت می‌اندیشند.

حالا قم ۱۷ روز است که میزبان بانویی تمدن ساز است، بانویی که قمی‌ها را مهمان‌نواز می‌دانست و اقامت ۱۷ روزه مسیر هجرت را زمینه ظهور استعدادهای سرزمینی کرد و این زمین برگزیده در نقطه عطف تاریخ شیعه مرکز نشر معارف اهل‌بیت علیه‌السلام اسلام شد.

 فردا قم کربلایی می‌شود؛ مواکب گوناگونی برای پذیرایی و اکرام زائران و عزاداران آماده‌به‌خدمت هستند؛ این در حالی است که مواکب اطراف حرم مطهر از امروز آغاز به کارکردند.

فردا؛ قم عزادار دار است، تعطیلی بازار قم خبر از سنتی اصیل می‌دهد، سنتی که با اعلان عزای عمومی در مواجهه با یک رخداد تاریخی بیانگر الگوی زیست تمدنی شهر انقلابی قم است.

سنت عزاداری عمومی قم در سالروز رحلت شهادت گونه حضرت معصومه سلام‌الله علیها نمایانگر وحدت رویه‌ای تاریخ‌ساز است که در قلب و عمق علوم دینی نمایان می‌شود، مکاتب مختلف را در تأثیری مستقیم به سویی هدایت می‌کند که لرزه بر پایه‌های نظام‌های طاغوتی می‌افکند، تحصنی مذهبی در لباس مشکی فردای قم را خبرساز خواهد کرد.

انتهای پیام// 

۱۵/ ۳۱۳

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha