جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
نشست خبری جامعه الزهرا-خانم ریحانه حقانی

حوزه/ یکی از کارهای انجام شده در این معاونت، زمینه‌سازی و ایجاد تعاملات بیش از بیش معاونت پژوهشی جامعه الزهرا(س) با مراکز دیگر آموزشی بوده که در این زمینه، ۱۶ تفاهم‌نامه با مراکز دانشگاهی و حوزوی امضا کرده‌ایم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، ریحانه حقانی معاون پژوهش جامعه الزهرا(س)، امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن جلسات پژوهشگاه حضرت معصومه(س) جامعه الزهرا(س) برگزار شد، به تشریح فعالیت های پژوهشی جامعه الزهرا(س) پرداخت و گفت: یکی از کارهای انجام شده در این معاونت، زمینه‌سازی و ایجاد تعاملات بیش از بیش معاونت پژوهشی جامعه الزهرا(س) با مراکز دیگر آموزشی بوده که در این زمینه، 16 تفاهم‌نامه با مراکز دانشگاهی و حوزوی امضا کرده‌ایم.

وی همایش‌های علمی برگزاری شده را مورد اشاره قرار داد و گفت: در کنگره بین‌المللی بانو امین سه اثر تألیفی رونمایی شد، در کنگره جایگاه زن و خانواده از دیدگاه مذاهب اسلامی 19 مقاله و در همایش اندیشه‌های امام خامنه‌ای هم ده نفر موفق شدند که پذیرش مقاله در این همایش داشته باشند.

حقانی خاطرنشان ساخت: در بعد نشریات علمی ما موفق شدیم مجوز علمی و پژوهشی یکی از نشریات در زمینه زن و خانواده را دریافت کنیم، در زمینه تألیف کتاب هم انتشارات جامعه الزهرا(س) 121 عنوان کتاب تألیفی داشته است.

معاون پژوهشی جامعه الزهرا(س) با اشاره به فعالیت‌های صورت گرفته در زمینه تربیت کارشناس تدوین گر گفت: تربیت کارشناس تدوین گر متون یکی از کارهایی بوده که در این مرکز آموزشی صورت گرفته که در یک دوره دوماهه فعالیت‌های تدوینی را یاد گرفته و به‌عنوان تدوین گر و ارزیاب در مراکز حوزوی مشغول به کار می‌شوند.

وی در مورد وجود آسیب‌های متعدد در محیط‌ های حوزوی گفت: نظام تعلیم و تربیت لازم است که در حوزه حاکم باشد و وقتی این نظام حاکم شد، بر روی افراد هم اثر می‌گذارد؛ از این رو پروژه کلانی در این مسئله در حال انجام است، ضمن اینکه معرفی سبک و سیاق زندگانی بزرگان زن مانند بانوامین و سرکار خانم صفاتی که در عین شخصیت علمی شخصیتی اخلاقی هم داشته‌اند از دیگر کار‌هایی است که می‌تواند برای بهبود وضعیت در محیط‌های حوزوی مانند الزهراء(س) انجام شود

معاون پژوهشی جامعه الزهرا(س) با بیان اینکه فراوانی آثار واردشده به این همایش در عرصه زن و خانواده بوده، تأکید کرد: تفسیر و علوم قرآن با 53 اثر، ادبیات و هنر با 80 اثر و تاریخ و سیره با 34 اثر در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

وی با اشاره به برگزاری همایش کتاب سال بانوان در قم گفت: اختتامیه این برنامه در سالروز ولادت حضرت زهرا(س) در اسفندماه برگزار می‌شود  و حدود ۴۰۰اثر به دبیرخانه کتاب سال بانوان رسیده که در بخش‌ها و دسته‌های مختلف بوده است، کمیته‌های علمی آن تشکیل‌شده و آثار در مرحله ارزیابی و داوری قرارگرفته‌اند.

معاون پژوهشی جامعه الزهرا(س) با اشاره به دیگر فعالیت‌های صورت گرفته از سوی این معاونت تصریح کرد: تربیت 200 مترجم در سه رشته عربی، انگلیسی و ترکی استانبولی ازجمله کارهایی بوده که صورت گرفته است، کار دیگر ارائه نظریات علمی پژوهشگران جامعه الزهرا(س) در چندین همایش و کنگره علمی بوده است.

حقانی در پایان با بیان اینکه در زمینه ارتقای توان پژوهشی طلاب فرایند کارها را در عرصه‌های مختلف پیش برده‌ایم،گفت: دوره سوم تربیت پژوهشگر که امسال برگزار شد در آن 6 گروه علمی کار خودشان را شروع و افرادی که در این زمینه‌ها ورود کرده‌اند موفق شدند آثار خود را ارائه دهند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha