شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
امام جمعه نوشهر

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که وحدت بین حوزه و دانشگاه نقش مهمی در پیشبرد مبانی و آرمان‌های انقلاب دارد، گفت: تعامل و وحدت عمیق حوزه و دانشگاه یکی از بهترین راهکارهای جلوگیری از نفوذ و توطئه دشمن در داخل کشور است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمود مشایخ، عضو شورای حوزه علمیه مازندران، امروز در نشستی که با موضوع وحدت حوزه و دانشگاه در نوشهر برگزار شد، این مجموعه های مهم علمی را دو مرکز پیشرفت و قطب های حساس کشور خواند و گفت: حوزه و دانشگاه باید در هدف که همانا تقویت نظام جمهوری اسلامی است وحدت داشته باشند.

وی با بیان این که حوزویان و دانشگاهیان باید در نظرداشته باشند، افعال و گفتار آنها نباید برخلاف مصالح نظام و کشور باشد، افزود: به طور حتم وحدت عملی این دو مرکز علمی کشور بهترین عامل رشد و توسعه کشور در عرصه های مختلف است.

استاد حوزه علمیه مازندران با گرامیداشت سالروز شهادت شهید متفکر آیت‌الله مفتح، بر اهمیت وحدت حوزه و دانشگاه تاکید کرد و ادامه داد: وحدت حوزه و دانشگاه، یکی از دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی است که به برکت شهدا به ویژه شهید مفتح به‌دست آمده است.

امام جمعه نوشهر ادامه داد: شهید آیت الله مفتح با احیاء وحدت حوزه و دانشگاه، دو قطب علمی کشور را به هم پیوند داد و هیچ کدام از این دو بدون توجه به وحدت با دیگری به مقصد نخواهد رسید.

حجت الاسلام والمسلمین مشایخ وحدت حوزه و دانشگاه را یک ضرورت انکارناپذیرخواند و افزود: دشمن با فتنه‌انگیزی و ایجاد بدبینی بین حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها جدایی این دو از یکدیگر را دنبال می‌کند؛ زیرا به خوبی می‌داند که نظام اسلامی برای رشد و تعالی خود به دو بال دین و علم نیاز دارد.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که وحدت بین حوزه و دانشگاه نقش مهمی در پیشبرد مبانی و آرمان‌های انقلاب دارد، خاطرنشان کرد: تعامل و وحدت عمیق حوزه و دانشگاه یکی از بهترین راهکارهای جلوگیری از نفوذ و توطئه دشمن در داخل کشور است.

حجت الاسلام والمسلمین مشایخ با تأکید براین که با وحدت حوزه و دانشگاه می توان در جهت حفظ آرمان ها و ارزش های انقلاب گام برداشت، تصریح کرد: در حال حاضر همه هدف دشمن کمرنگ کردن آرمان های انقلاب به منظور تحقق پروژه نفوذ در کشورمان است.

امام جمعه نوشهر با اشاره به نقش و جایگاه حوزه و دانشگاه در پیشبرد اهداف و آرمان های انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: این دو مرکز مهم علمی کشور بزرگترین پشتوانه و حامی انقلاب در عرصه ها و صحنه های مختلف بوده اند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha