جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام والمسلمین فلاحتی- امام جمعه جدید رشت

حوزه/نماینده ولی فقیه در گیلان به تلفات منابع انسانی به ویژه موتورسواران در جاده های استان اشاره کرد و گفت: کاهش تلفات جاده ای نیازمند ارتقای فرهنگ ترافیکی است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از رشت به نقل از دفتر نماینده ولی‌فقیه در گیلان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین رسول فلاحتی، در دیدار با مدیرکل و کارکنان اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گیلان به مناسبت ۲۶ آذر روز ملی حمل‌ونقل در جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: تمام مردم شاهد تلاش راهداران حتی در جاده‌های روستایی هستند.

وی به نقش کلیدی پلیس‌راه، جمعیت حلال احمر و راهداران در باز نگه‌داشتن مسیرهای مواصلاتی کشور اشاره کرد و گفت: می‌طلبد دستگاه‌های مذکور ارتباط با همدیگر را مستحکم‌تر کنند.

امام جمعه رشت با بیان اینکه نزدیکی به تهران سبب افزایش بار ترافیکی جاده‌های گیلان به‌ویژه در ایام تعطیل می‌شود، تصریح کرد: امیدواریم مسئولان با اتمام باقی‌مانده آزادراه قزوین – رشت گامی مؤثر در کاهش بار ترافیکی این مسیر بردارند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین فلاحتی به راه‌اندازی راه‌آهن قزوین – رشت در آینده نزدیک اشاره کرد و گفت: راه‌آهن بیشتر به‌منظور حمل کالا و ترانزیت احداث‌شده و بخشی از آن مربوط به جابه‌جایی مسافر است.

وی با اشاره به تلفات انسانی در جاده‌های گیلان، بیان کرد: بیشترین تلفات منابع انسانی مربوط به موتورسواران است.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان بر ارتقای فرهنگ ترافیکی به‌ویژه موتورسواران در استان تأکید کرد و یادآور شد: به‌منظور کاهش تصادفات نیاز است چراغ‌های چشمک‌زن و تابلوهای رانندگی به‌ویژه درراه‌های روستایی استان نصب شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین فلاحتی، خواستار توجه به رانندگان حمل‌ونقل کالا و مسافر به‌ویژه رانندگان برون‌شهری گیلان شد و اظهار کرد: لوازم‌یدکی و تجهیزات موردنیاز باید در اختیار رانندگان گذاشته شود.

وی با تأکید بر ارتقای بخش فرهنگی رانندگان، خاطرنشان کرد: می‌طلبد آموزش‌های لازم در آداب سبک زندگی درون‌شهری و برون‌شهری به رانندگان ارائه شود.

جابه‌جایی بیش از ۳ میلیون نفر مسافر توسط ناوگان حمل‌ونقل جاده‌ای گیلان

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گیلان نیز در دیدار مذکور به اشتغال ۱۲ هزار نفر راننده در بخش حمل‌ونقل کالا و مسافر استان اشاره کرد و گفت: در هشت ماه سال جاری بیش از ۳ میلیون و ۴۸۰ هزار نفر مسافر توسط ناوگان حمل‌ونقل عمومی استان جابه‌جاشده است.

محمدرضا نازک‌کار به حمل بیش از ۶ میلیون تن کالا توسط ناوگان حمل‌ونقل بار گیلان در ۸ ماه سال جاری اشاره کرد و افزود: دهه فجر امسال راه‌آهن گیلان راه‌اندازی می‌شود و افق خوبی در بخش حمل‌ونقل کالا و مسافر استان می‌گشاید.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha