سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
وحدت حوزه و دانشگاه اصفهان

حوزه/آیت‌الله طباطبایی نژاد گفت: استاد آدم ساز می تواند هم در حوزه یا دردانشگاه ومدارس باشد، بنابراین ما نیازداریم دردانشگاه وحوزه ها انسانهایی چون شهید مدرس که جز از خدا نمی ترسید و طمع نداشت پرورش دهیم، من هم معتقدم اقامه دین کار همه هست و همه باید دراین مسیر تلاش کنتد

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، آیت‌الله سید یوسف طباطبایی نژاد، شامگاه دوشنبه در ویژه‌برنامه روز وحدت حوزه و دانشگاه  که به میزبانی حوزه علمیه اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: معتقدم که تشکیل دبیرخانه دائمی وحدت حوزه و دانشگاه یک امر خوبی است که از سال‌های قبل مطرح بوده و باید امسال انجام گیرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان اصفهان تأکید کرد: این نکته لازم است که احتیاج ما حوزویان و روحانیون به دانشگاهیان احتیاج به محصولات آن‌ها است نه شخص دانشگاهیان،  احتیاج به محصولات تولیدشده توسط دانشگاهیان و تسلط‌هایی که بر طبیعت داشته لازمه همه ازجمله حوزویان است.

وی ادامه داد: اما احتیاج دانشگاهیان به دین و حوزویان ظهور و بروز بیرونی چون احتیاج حوزویان به محصولات نیست  لذا لازمه حضور حوزویان در دانشگاه حس نمی‌شود.

آیت‌الله طباطبایی نژاد عنوان کرد: یکی از معناهای وحدت حوزه و دانشگاهیان این است که اول، این دو نهاد از همه کینه نسبت به هم نداشته  و نسبت به‌بهم بدبین نباشند، بعد از پیروزی انقلاب اسلامی اغلب حوزویان و دانشگاهیان به‌ضرورت یکدیگر اذعان دارند.

وی اذعان کرد: تمام آنچه دانشگاهیان تولید می‌کنند علم الابدان است، در روایات هست العلم الابدان، هواپیما و سلاح هم علم ابدان است چون به بدن مربوط می‌شود، ما دو بعد مادی و ملکوتی داریم و بعد مادی ما نیازمند علم ابدان است

نماینده ولی‌فقیه در استان اصفهان خاطرنشان کرد: معتقدم اقامه دین با همان تبلیغ دین یکی است برای تربیت نمازگزار و اقامه نماز نیاز است تبلیغ دین صورت گیرد.

وی ابراز کرد: یکی از کارهایی که ما باید انجام بدهیم این است که الفاظ را ساده‌تر ازآنچه هست برای مردم بیان کنیم، دانشمند بزرگ آن است که حرف‌های بزرگ را به‌سادگی بیان کند.

آیت‌الله طباطبایی نژاد بیان کرد: اگر امروز در روابط انسانی مشکل‌داریم و مشکلات قضایی زیادی در جامعه مشاهده می‌شود  به این دلیل است که تبلیغ دین درست صورت نگرفته است.

وی یادآور شد: استاد آدم ساز می‌تواند هم در حوزه یا در دانشگاه و مدارس باشد، بنابراین ما نیاز داریم در دانشگاه و حوزه‌ها انسان‌هایی چون شهید مدرس که جز از خدا نمی‌ترسید و طمع نداشت پرورش دهیم، من هم معتقدم اقامه دین کار همه هست و همه باید در این مسیر تلاش کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha