جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کارگاه دانش افزایی مدیریت

حوزه/ مسئول اداره آموزش حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: کارگاه دانش‌افزایی «جامعیت و اولویت در مدیریت» ویژه مدیران مدارس علمیه خواهر و برادر استان در بجنورد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام فرهاد حسین زاده، امروز در کارگاه دانش‌افزایی «جامعیت و اولویت در مدیریت» ویژه مدیران مدارس علمیه خواهر و برادر استان، اظهار کرد: این دوره با تدریس حجت‌الاسلام محمدحسین الهی زاده، استاد برجسته حوزه علمیه و مبدع طرح تدبر در قرآن و سیره معصومان (ع) در مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان شمالی برگزار شد.

وی افزود: در این دوره کارگاهی موضوعاتی از قبیل جامعیت و اولویت در مدیریت راهبردی و اجرایی و جامعیت و اولویت در تربیت فردی و جمعی از سوی استاد مدعو مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

حجت‌الاسلام حسین زاده ادامه داد: فرآیند مدیریت راهبردی ازجمله سیاست‌گذاری شامل رسالت و مأموریت، چشم‌انداز، اهداف، راهبردها، راهکارها و برنامه‌های درازمدت و میان‌مدت و تسهیل گری شامل تربیت منابع انسانی، تأمین منابع مالی، منابع برنامه‌ای، سرمایه اجتماعی یا اعتبار و برند از دیگر مواردی بود که در این کارگاه مطرح شد.

وی ادامه داد: تنظیم گری و نظارت بر حسن اجرا شامل آموزش، پژوهش، فرهنگی تربیتی، فرهنگی اجتماعی، خدماتی و پشتیبانی و روابط عمومی محورهای دیگر کارگاه دانش‌افزایی «جامعیت و اولویت در مدیریت» ویژه مدیران مدارس علمیه خواهر و برادر استان بود.

گفتنی است، حوزه علمیه خراسان هزار و 200 سال قدمت داشته و اکنون با بیش از 30 هزار طلبه که زیر نظر افزون بر دو هزار استاد در 131 مدرسه علمیه تحصیل می‌کنند، پس از حوزه علمیه قم بزرگ‌ترین مرکز حوزوی کشور است.

مدارس علمیه در استان خراسان شمالی از سال 1388 تا سال 1395 به‌صورت نمایندگی و تحت نظر حوزه علمیه خراسان بزرگ فعالیت می‌کردند؛ اما حوزه علمیه خراسان شمالی از شهریورماه 95 به مدیریت استانی ارتقا یافت.

اکنون در سطح استان خراسان شمالی درمجموع 15 مدرسه علمیه شامل 9 مدرسه ویژه برادران و شش مدرسه ویژه خواهران فعال بوده و امسال حدود دو هزار و 600 طلبه خواهر و برادر در سطوح تحصیلی یک تا چهار در این مدارس مشغول به تحصیل هستند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha