پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
یعقوبی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی با اشاره به فعالیت‌های شبانه‌روزی ائمه جمعه گفت: ائمه جمعه نقش بسیار مؤثری در همه مسائل فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی و دیگر حوزه‌ها دارند، ازاین‌رو لازم است این نقش در صداوسیما و رسانه‌ها پررنگ‌تر دیده شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، امروز در نشست فصلی ائمه جمعه استان، اظهار داشت: باید ارتباط بین مسئولان و ائمه جمعه بیشتر و قوی‌تر باشد؛ چراکه ضروری است هم ائمه جمعه و هم مسئولان همت کنند تا مشکلات و آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی و دیگر آسیب‌ها بررسی و رفع شوند.

وی در ادامه در خصوص فعالیت‌های بی‌وقفه ائمه جمعه، افزود: فعالیت ائمه جمعه تنها محدود به روز جمعه نیست که خطبه می‌خوانند؛ بلکه در طول هفته با موضوعات بسیار زیادی روبه‌رو هستند و آن مسائل را پیگیری و بررسی می‌کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی افزود: ارائه گزارش و آمارهای صحیح از خدماتی که برای مردم انجام شده، ریا نیست؛ به همین دلیل لازم است ائمه جمعه نیز نسبت به این موضوع اهتمام داشته باشند تا مردم با خدمات آن‌ها بیشتر آشنا شوند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: پروژه ساخت زائرسرای خراسان شمالی در مشهد مقدس در حال پیگیری و ساخت است و این مرکز مختص شهروندان مرکز استان نیست، به همین دلیل لازم است مسئولان و ائمه جمعه شهرستان‌ها هم تلاش جدی‌تری برای جذب کمک‌های خیرین داشته باشند تا در آینده که این پروژه به بهره‌برداری رسید همه مردم استان بتوانند از این کار خیر استفاده کنند.

وی افزود: زائرسرای خراسان شمالی در جوار حرم مطهر رضوی برای مردم محروم و مستضعف استان ساخته می‌شود، تا بتوانند بدون دغدغه و با آرامش کامل چند روزی در جوار بارگاه ملکوتی امام رضا (ع) اقامت داشته باشند و زیارت کنند.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی تصریح کرد: جذب کمک‌های خیرین و سوق دادن آن‌ها برای واریز کمک‌های نقدی برای ساخت زائرسرای خراسان شمالی امری خداپسندانه بوده و می‌تواند باقیات‌الصالحاتی برای همه مسئولان و خیران باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha