چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
طباطبایی

شهید حجت الاسلام نور الله طباطبایی نژاد از جمله شهدای واقعه غم انگیز دفتر حزب جمهوری اسلامی توسط منافقین کوردل و از نمایندگان مجلس شورای اسلامی بود ...

حجت الاسلام میثم حاج احمد در گفت وگو با خبرنگار «حوزه» در اصفهان، پیرامون برگزاری دهمین اجلاسیه شهدا و ایثارگران روحانی و طلبه استان اصفهان اظهار کرد: مسئولیت اجرایی این کنگره استانی برعهده سازمان بسیج طلاب و روحانیون استان است.

وی با بیان اینکه یکی از مهمترین برنامه های سازمان بسیج طلاب و روحانیون سپاه صاحب الزمان(عج) استان اصفهان زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس است، گفت: براین اساس همواره در جهت شناسایی خانواده روحانیون شهید و ایثارگر در سطح استان اصفهان اقدام کرده ایم.

مسئول سازمان بسیج طلاب و روحانیون استان اصفهان عنوان کرد: دیدار با خانواده شهدای روحانی و طلبه  یکی از برنامه های مستمر سازمان بسیج طلاب در طول سال است، لذا  چند شب گذشته به مناسبت برگزاری دهمین اجلاسیه شهداو ایثارگران روحانی و طلبه از دو خانواده شهید مدافع حرم روحانی دیدار کردیم.

وی با تاکید براینکه تعداد شهدای روحانی و طلبه در دوران دفاع مقدس بیش از اقشار دیگر جامعه  است و این برگ زرینی از افتخارات حوزه های علمیه است تصریح کرد: تعداد کل شهدای روحانی و طلبه استان اصفهان 590 نفر است که از این تعداد شهر اصفهان ۱۴۶ نفر ، شهرستان نجف آباد۱۰۳ نفر شهید دارا است.

 حجت الاسلام حاج احمد ادامه داد: هرساله برای کنگره شهدای روحانیتان اس یک شهید روحانی براساس شاخصه هایی از پیش تعیین شده، به عنوان شهید شاخص انتخاب می شود، شهید شاخص دهمین کنگره شهدای روحانی اصفهان، شهید حجت الاسلام نورالله طباطبایی نژاد است.

وی افزود: شهید حجت الاسلام نور الله طباطبایی نژاد از جمله شهدای واقعه غم انگیز دفتر حزب جمهوری اسلامی و شهید آیت الله بهشتی و یاران باوفایش توسط منافقین کوردل و از نمایندگان مجلس شورای اسلامی بود و بدون هیچ گونه توجه به نسبتی با نماینده  ولی فقیه دراستان اصفهان انتخاب شده است.

حجت الاسلام حاج احمد تصریح کرد: شهید نورالله طباطبایی سال 1319 در اردستان متولد شد و طی 20 سالی  در شهر مقدس قم به امر تحصیل علوم دینی  پرداخت و در اولین دوره از انتخابات  مجلس شورای اسلامی از اردستان به عنوان نماینده مردم انتخاب شدو در کمیسیون  امور اقتصادی و دارایی مجلس عضویت پیدا کردو خدمات شایانی را نمود.

وی ادامه داد: شهید شاخص دهمین کنگره شهدا و ایثارگران روحانی و طلبه، شهید نور الله طباطبایی نژاد از مبارزین انقلاب و جز محققین تفسیر نمونه آیت الله العظمی مکارم شیرازی بود که به همین مناسبت معظم له در طلیعه جلد یازدهم تفسیر نمونه در وصف شهید طباطبایی نژاد  فرموده است «چنانچه می دانید و می دانیم دشمن زخم خوزده انقلاب اسلامی  ایران دست به یکی از هولناک ترین  جنایات زده و 72 نفر از برجسته ترین افراد را به شهادت رسانید که در زمره آنها شهید حجت الاسلام طباطبایی نژاد از همکاران تفسیر نمونه بود، او مردی مصمم، شجاع و با استقامت، فاضل و متدین با ایمان و پرعاطفه بود و گرمی صفای خاصی داشت.»

وی خاطرنشان کرد: در سال های گذشته پیش از این شهدایی چون شهید آیت الله بهشتی، آیت الله شهید مدرس و آیت الله اشرفی اصفهانی، شهید حجت الاسلام نواب صفوی  و شهید حجت الاسلام  میثمی و  شهید ردانی پور  و شهید حجت الاسلام اژه ای به عنوان شهید شاخص کنگره شهدا و ایثارگران انتخاب شده بودند.
 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha