پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
فاطمه معصومه س بنر

حوزه/ مدیر حوزه علمیه قزوین گفت: بانوان جامعه اسلامی باید فاطمه معصومه(س)را که دارای کمال، فضایل و اخلاق اسلامی بوده اند الگوی خود قرار داده و سیره وسبک زندگی این بانوی مکرمه را در جامعه ترویج نمایند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی عباسی، در جمع طلاب مدرسه علمیه فاطمیه خواهران ضمن تسلیت وفات حضرت فاطمه معصومه (س) گفت: در رابطه با شخصیت حضرت معصومه (س) نیز شاهد این موضوع هستیم که ایشان در طول دوران سفر خود از مدینه تا قم سخنرانی‌های روشنگرانه متعددی داشتند اما همگی آن‌ها به‌دوراز چشم نامحرمان صورت می‌گرفت و به‌هیچ‌عنوان شاهد زیر پا گذاشتن اصول مسلم اسلامی در رابطه با حفظ حریم زن و مرد در دوران مبارزاتی ایشان نیستیم.

مدیر حوزه علمیه قزوین خاطرنشان کرد: با در نظر گرفتن این موضوع که حضرت معصومه (س) در سنین نوجوانی پدر بزرگوار خود را از دست دادند و همچنین در همان ایام عمده عمر امام موسی کاظم (ع) در زندان سپری‌شده بود، به نظر می‌رسد که نوع روابط حضرت معصومه و امام رضا (ع) چیزی فراتر از رابطه خواهر و برادر بوده است و باید در آن عمیق‌تر شد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عباسی اظهار کرد: حضرت فاطمه معصومه (س) هم پناهگاه ملت ایران هستند، چرا که زمانی حوزه علمیه در این شهر تشکیل شد و مشتاقان علم و معرفت از سراسر ایران وجهان به قم هجرت کردند حرم این بانوی بزرگوار پایگاه آنان بوده است.

وی اظهار کرد: علمای بسیاری برای حل مشکلات علمی و عیرعلمی  خود به حرم آن حضرت می‌روند و مشکلات خود را برطرف می‌کنند.

استاد حوزه علمیه قزوین تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران با این عظمت مدیون حرکت یک مرجع تقلید عالی‌مقام که حضرت امام خمینی (ره) بوده است، چراکه ایشان در قم تحصیل می‌کرد و در این شهر مقدس رشد کرد و سال‌ها بعد در شهر مقدس قم انقلاب اسلامی را هدایت کرد و علمای زیادی که یاوران امام خمینی (ره) بودند در این شهر پرورش پیدا کردند و از توجهات ویژه حضرت فاطمه معصومه (س) بهره‌مند شدند.

مدیر حوزه علمیه قزوین گفت: بانوان جامعه اسلامی باید فاطمه معصومه (س) را که دارای کمال فضایل و اخلاق اسلامی بوده‌اند الگوی خود قرار داده و سیره و سبک زندگی این بانوی مکرمه را در جامعه ترویج نمایند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha