سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
حجت الاسلام نعمت الله آزموده

حوزه/ مسئول شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه خراسان شمالی گفت: ما باید برای ارتقای ائمه جمعه، مصلاها و مأمومین نماز جمعه برنامه‌ریزی داشته باشیم تا این سه بخش مهم مطلوب و در تراز انقلاب اسلامی باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام نعمت‌الله آزموده، امروز در نشست فصلی ائمه جمعه استان که به میزبانی بجنورد و در محل دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد برگزار شد، با اشاره به جایگاه و تأثیرگذاری نماز جمعه، بر تقویت بیش از پیش این جایگاه در جامعه تأکید کرد.

وی اظهار داشت: در نماز جمعه ارکان مختلفی دست به دست هم می‌دهند تا نماز سیاسی و عبادی جمعه برگزار شود؛ اما دو رکن اساسی آن مصلاها و ائمه جمعه هستند.

حجت‌الاسلام آزموده افزود: امام‌جمعه‌ای که در ساحت مقدس انقلاب اسلامی و در قد و قیافه و قامت تمدن نوین اسلامی سنگر نماز جمعه را به دست می‌گیرد، باید در تراز انقلاب و نظام اسلامی فعالیت کند.

وی خاطرنشان کرد: مصلاهای نماز جمعه، سنگر و محلی برای ارتباط بین ائمه جمعه و مأمومین هستند؛ ازاین‌رو لازم است مصلاهای نماز جمعه مکانی شایسته و در شأن و منزلت این جایگاه باشند.

مسئول دفتر شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه خراسان شمالی افزود: ما باید برای ارتقای ائمه جمعه، مصلاها و مأمومین نماز جمعه برنامه‌ریزی داشته باشیم، تا این موارد مطلوب و در تراز انقلاب اسلامی باشند.

حجت‌الاسلام آزموده که مدیر مدرسه علمیه تخصصی امام خامنه‌ای بجنورد هم هست، خاطرنشان کرد: این کار را نمی‌توان به‌تنهایی انجام داد، زیرا لازمه آن شبکه‌سازی و نگاه کلان بوده و در این راستا لازم است امامان جمعه شهرهای مختلف استان با ارائه پیشنهادهای سازنده، دفتر شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه را کمک کنند.

مسئول شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه خراسان شمالی در خاتمه گفت: اهتمام و تقویت انسجام تشکیلات و تعمیق ارتباطات عاطفی با جامعه هدف که همان «اشداء علی الکفار رحماء بینهم» است، همکاری و هماهنگی با ارکان تخصصی نماز جمعه، نتیجه گرایی در فرآیند خدمت‌رسانی، نقدپذیری و نظارت‌پذیری و چابک سازی نهاد نماز جمعه از دیگر راهبردهایی است که انتظار می‌رود از سوی ستادهای نماز جمعه پیگیری شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha