چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
مدرسه علميه فاطمهخ الزهرا(س) آمل

حوزه/ حجت الاسلام غلاميان، در جمع طلاب مدرسه علمیه فاطمه الزهراء(س) آمل گفت: از اصلی ترین راه های رسیدن به کمال، تفقّه در دین بوده که بهترین مصداق آن، تحصیل در حوزه های علمیه است.

 به گزارش خبرگزاري «حوزه» در مازندران، حجت الاسلام غلامیان، در جمع طلاب مدرسه علمیه فاطمه الزهراء(س) آمل بیان کرد: بر اساس حدیثی از امام باقر(ع) یکی از راه های رسیدن به کمال، تفقه در دین و دانش اندوزی است.

مدیر مدرسه علمیه امام حسن عسکری(ع) آمل تصريح كرد: دنیا محل گذر بوده و آنچه برای انسان باقی می ماند، آن است که رفتار و گفتارش بر مبنای خلقتش باشد، زيرا ماموریت ما رسيدن به کمال است.

وي افزود: وقتی انسان پرتگاه ها، آفات و مهلکه ها را شناخته و تفقّه در دین داشته باشد، در این دنیا به خوبی و زیبایی زندگی کرده و راه درست به او نشان داده می شود.

حجت الاسلام غلاميان با اشار به اهمیت تحصیل در حوزه های علمیه، تصریح کرد: بهترین مصداق تفقّه در دین، حضور در حوزه های علمیه است که از زمان امام باقر(ع) شکل گرفته و در عصر امام صادق(ع) تکمیل گردید.

مدیر مدرسه علمیه امام حسن عسکری(ع) آمل دومین محور رسیدن به کمال را صبر معرفی کرده و گفت: سختی ها در زندگی همه انسان ها، حتی افرادی که در اوج لذت های مادی هستند، قرار دارد؛ چرا که قانون این عالم آن است که اگر کسی می خواهد به کمال برسد، باید صبور باشد و شخص بردبار، تقریبا مقامش نزدیک مقام پیامبران است.

وی اعلام كرد: بر اساس روایت امام باقر(ع) سومین راه رسیدن به کمال، داشتن تقدیر معیشت است که انسان باید در تمام زندگی از جمله مسائل اقتصادی، مدیریت داشته باشد.

حجت الاسلام غلامیان در ادامه با بیان آن که انسان، بی نیاز از ادب و اخلاق نیست، اظهار داشت: سیر و سلوک دو قسم دارد كه یک قسم، سیر و سلوک لحظه ای، دوره ای و ظاهری است، اما قسم اصلی آن است که انسان در زندگی اهل مراعات باشد. وقتی این گونه شد، خودبه خود زوایایی برای او روشن شده و چیزهایی به او نشان داده می شود.

وی در پايان خاطر نشان کرد: خلاصه و عصاره سیر و سلوک آن است که حلال و حرام الهی را شناخته و با رساله های عملیه انس داشته و در زندگی به دستورات آن عمل كنيم.

انتهاي پيام۳۱۳/۴۸/

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha