پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حوزه هنری

حوزه/مسئول واحد آفرینش های ادبی حوزه هنری خراسان جنوبی هدف از راه اندازی دفتر محفل طنز زرشک را شناسایی و کشف استعدادهای طنز استان خراسان جنوبی دانست و گفت: بدین وسیله هنرمندان به جامعه ادبی کشور معرفی می شوند .

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از بیرجند، فاطمه یعقوبی مسئول واحد آفرینش های ادبی حوزه هنری خراسان جنوبی، امروز در گفت و گو با خبرنگاران در بیرجند با بیان اینکه محفل طنز زرشک به اهتمام حوزه هنری خراسان جنوبی و دانشگاه فرهنگیان بیرجند برگزار شد، اظهار داشت: در این برنامه علاوه بر بزرگداشت شاعر فقید "ابوالفضل زرویی نصرآباد"، چهار نفر از شاعران طنزپرداز استان خراسان جنوبی و دو نفر از دانشجویان دانشگاه فرهنگیان نیز به قرائت اشعار خود پرداختند.

یعقوبی با اعلام اینکه دفتر آفرینش های ادبی حوزه هنری در نظر دارد دفتر محفل طنز ماهانه خود را با عنوان «زرشک» افتتاح نماید، بیان داشت: با افتتاح این دفتر علاوه بر حمایت از نشریه ها و کتب و سروده های شاعران طنزپرداز، ماهانه یک جلسه طنز با عنوان زرشک برگزار می کنیم.

وی هدف از راه اندازی این دفتر را شناسایی و کشف استعدادهای طنز استان خراسان جنوبی دانست و متذکر شد: بدین وسیله هنرمندان به جامعه ادبی کشور معرفی می شوند .

مسئول واحد آفرینش های ادبی حوزه هنری خراسان جنوبی یادآور شد: افتتاح این دفتر مقارن با دهه فجر و در حوزه هنری خراسان جنوبی واقع خواهد بود.

یعقوبی علاوه بر دعوت از عموم علاقمندان برای ارائه اشعار خود به دفتر محفل طنز زرشک، گفت: هنرمندانی که طنزپرداز هستند و در رشته های مختلف اعم از کاریکاتور، کاریکلماتور و... فعالیت می کنند نیز می تواند در این محافل حضور داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه علت نامگذاری به زرشک به این دلیل است که هم معرفی محصول بومی این استان باشد و هم جنبه طنز داشته باشد، عنوان کرد: سعی بر این است که بیشتر به موضوعات اجتماعی، اقتصادی و... پرداخته بشد.

مسئول واحد آفرینش های ادبی حوزه هنری خراسان جنوبی درخصوص برنامه های ویژه شاعران طنزپرداز این واحد ادبی تببین کرد: انشاالله در استان کارگاهی در این راستا برگزار می کنیم و یا در صورت مساعد بودن شرایط شاعرانمان را به کارگاه های «در حلقه رندان» حوزه هنری تهران اعزام کنیم.

وی یادآور شد: در کنار این محافل ادبی نمایشگاه های کتاب مربوط به استان خراسان جنوبی، آثار عکاسی و موضوعات دگر نیز برگزار می شود تا بخشی از فرهنگ و آداب و رسوم بیرجند به نمایش گذاشته شود.

انتهای پیام/م

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha