جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
همایش وحدت حوزه و دانشگاه

حوزه/ نماینده ولی فقیه در گیلان گفت: جمهوری اسلامی ایران دو بال سوسیالیسم شرق و کاپیتالیسم غرب را درهم شکست و این امر تحقق عملی وحدت حوزه و دانشگاه را نشان می دهد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از رشت،حجت الاسلام والمسلمین رسول فلاحتی، صبح امروز در همایش روز وحدت حوزه و دانشگاه در تالار حکمت دانشگاه گیلان ضمن گرامیداشت این روز و تسلیت وفات حضرت معصومه(س) خاطرنشان کرد: ما در زمینه اتحاد بین حوزه و دانشگاه نه تنها پسرفت نکرده و ثابت نماینده ایم، بلکه با زایل شدن تفکر مقابله گرایی بین حوزه و دانشگاه گام های بسیار موثری در این عرصه برداشته ایم.

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به مطرح شدن بحث اتحاد میان حوزه و دانشگاه در روزهای نخست پیروزی انقلاب اسلامی تاکید کرد: این امر در حقیقت یکی از شاخه های تمدن سازی از نگاه امام(ره) بود.

وی به سرنگونی حکومت طاغوت توسط امام(ره) اشاره کرد و افزود: امام(ره) یکی از مسیرهایی که برای بسترسازی تمدن سازی اسلامی طی کردند در کنار همدیگر قرار گرفتن حوزه و دانشگاه بود.

امام جمعه رشت با بیان اینکه ما پس پیروزی انقلاب اسلامی موفق شدیم حوزه و دانشگاه  را به همدیگر نزدیک کنیم، تصریح کرد: باور ما این است که هم حوزه و هم دانشگاه هر دو در عرصه دین و دانش تلاش می کنند و پس از انقلاب همدیگر را به خوبی شناختند.

وی یادآور شد: ما این تفکر را که حوزویان نسبت به دانشگاه بدبین باشند و دانشگاهیان حوزه را متحجر بدانند قبول نداریم و معتقدیم این حرف متعلق به دشمن است و حوزه و دانشگاه همچین اعتقادی ندارند.

حجت الاسلام والمسلمین فلاحتی با اشاره به درک متقابل حوزه و دانشگاه از همدیگر، بیان کرد: اکنون برای همه مبرهن شده جمهوری اسلامی در زمینه مذکور به موفقیت هایی رسیده است.

وی، بیان تفکر و آرمان های مختلف در کنار همدیگر را موثر دانست و خاطرنشان کرد: امروز دانشگاهیان و حوزویان از اندیشه همدیگر آگاهی دارند و این هنر انقلاب اسلامی، امام(ره) و مقام معظم رهبری است.

نماینده ولی فقیه در گیلان اتحاد دو بال حوزه و دانشگاه را سبب پیشتازی در جامعه بشری عنوان کرد و گفت: در کنار همدیگر قرار گرفتن حوزه و دانشگاه در سایه قرآن و اسلام جامعه را به پویایی می رساند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha