پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
شورای

حوزه/جانشین مدیر حوزه علمیه اصفهان گفت: در دیدار مدیر و معاونان مرکز مدیریت حوزه علمیه اصفهان با اعضای شورای عالی حوزه های علمیه در قم ، از سوی آیت الله طباطبایی نژاد درخواست هایی بیان شد.

حجت‌الاسلام علیرضا باطنی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اصفهان اظهار کرد: چندمین نشست هم‌اندیشی در راستای گسترش روابط میان حوزه علمیه قم و حوزه علمیه اصفهان و شورای عالی حوزه‌های علمیه در دفتر جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بر طبق روال هر دوساله، برگزار شد.

وی بیان کرد: در این جلسه که از حوزه علمیه اصفهان مدیر حوزه آیت‌الله طباطبایی نژاد، جانشین مدیریت، شورای معاونین حوزه علمیه اصفهان و از قم اعضای شورای عالی حوزه‌های علمیه با حضور آیت‌الله حسینی بوشهری و آیت‌الله اعرافی حضور داشتند.

جانشین مدیر حوزه علمیه اصفهان افزود: در ابتدای این جلسه مشورتی، گزارش از حوزه علمیه اصفهان و مجموعه اقدامات صورت گرفته ارائه شد و در پی آن مطالبی که از حیث کاری بین دو مجموعه مطرح است بیان شد و آیت‌الله طباطبایی نژاد در ادامه به بیان چند نکته و درخواست از شورای عالی حوزه پرداخت.

وی ابراز کرد: اولین نکته‌ای که آیت‌الله طباطبایی نژاد در این نشست هم‌اندیشی مطرح کرد، درخواست از مراجع عظام تقلید توسط شورای عالی حوزه برای ارتقای شهریه‌های طلاب و یکسان‌سازی پرداختی‌های شهریه بین طلاب حوزه علمیه اصفهان، حوزه علمیه مشهد و حوزه‌های علمیه ذیل قم بود.

حجت‌الاسلام باطنی خاطرنشان کرد: دومین نکته که آیت‌الله طباطبایی نژاد عنوان کرد، ارائه برنامه‌ریزی خوب برای بهبود وضعیت معیشت طلاب که امروزه بسیار لازم و ضروری است.

وی بیان کرد: سومین نکته‌ای که مدیر حوزه علمیه اصفهان در این نشست هم‌اندیشی مطرح کردند، بحث تحول حوزه علمیه بود، آیت‌الله طباطبایی نژاد رمز موفقیت و تحقق این تحول را زمانی دانستند که حوزه‌ علمیه قم به‌عنوان مادر حوزه‌های علمیه کشور و در رأس حوزه‌های کشور برنامه‌ریزی مدون و منظمی را با توجه به ظرفیت‌های قم تدوین کند.

جانشین مدیر حوزه علمیه اصفهان عنوان کرد: چهارمین درخواست مدیر حوزه علمیه اصفهان از شورای عالی حوزه در این جلسه، تدوین کتب مناسب و متناسب به زمانه برای طلاب بود که قطعاً بهترین مکان برای انجام این مهم با توجه به حضور فضلا و نخبگان حوزوی، شهر قم هست.

وی افزود: همچنین درخواست مهم دیگری از سوی مدیر حوزه علمیه اصفهان به شورای عالی حوزه قم مطرح شد و آن درخواست مجوز سطح چهار حوزوی برای حوزه علمیه برادران اصفهان بود.

حجت‌الاسلام باطنی در تشریح پاسخ شورای عالی حوزه علمیه قم در قبال درخواست‌های مدیر حوزه علمیه اصفهان گفت: شورای عالی حوزه علمیه قم ضمن صحه بر روابط بهینه و مناسب و هماهنگی کامل بین حوزه علمیه قم و حوزه اصفهان به ارائه برخی از اقدامات صورت گرفته در راستای درخواست‌های مدیر حوزه علمیه اصفهان پرداختند.

وی ادامه داد: افزایش پرداخت شهریه مقام معظم رهبری به طلاب در ماه‌های اخیر و بحث یکسان‌سازی صورت گرفته و همچنین تشکیل کارگروه‌هایی برای تدوین کتب جدید که بالغ‌بر چهارده گروه علمی هست از دیگر اقداماتی بود که شورای عالی حوزه مطرح ساخت.

جانشین مدیر حوزه علمیه اصفهان تصریح کرد: در پایان این نشست هم‌اندیشی مقرر شد که مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه قم و شورای عالی قم همانند گذشته برای جلساتی که قرار است برنامه‌ریزی‌های کلان برای حوزه‌های علمیه کشور صورت گیرد، نمایندگانی از حوزه علمیه اصفهان حضورداشته باشند.

گفتنی است در این جلسه علاوه بر آیت‌الله اعرافی و آیت‌الله حسینی بوشهری، سایر اعضای شورای عالی حوزه‌های علمیه از جمله آیات مقتدایی، خاتمی، غروی و مروی و حجت‌الاسلام‌والمسلمین نواب مسئول دبیرخانه شورای عالی حوزه و همچنین معاونان حوزه علمیه اصفهان در سخنانی به دیدگاه‌های خود پرداختند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha