پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام و المسلمین عبدالکریم بهجت پور

حوزه/ حجت‌الاسلام و المسلمین بهجت پور از طلاب فعال در وبلاگ‌نویسی خواست تا در استفاده از آن هوشمندانه عمل کنند و گفت: طلاب در این سامانه کمال دوراندیشی را داشته باشند و با ارائه بهترین محتوا، استفاده از آن را کیفی‌سازی کنند.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، حجت‌الاسلام و المسلمین عبدالکریم بهجت‌پور امروز در مراسم رونمایی نسخه جدید کوثربلاگ با بیان اینکه ما به موفقیت کار خود یقین داریم گفت: ما نگران تمسخرها نیستیم بلکه به این افتخار می‌کنیم که توانسته‌ایم غیض جریان منحرف را برانگیزیم.

وی با اشاره به آیاتی از قرآن کریم افزود: زمانی که پیامبر اسلام در مکه بودند، کار را از نقطه‌ای کوچک شروع کردند و با گفتن هرجمله‌ای، توهین‌های فراوانی می‌شنیدند اما امروز مردم برای احیای نام پیامبر جان خود را فدا می‌کنند.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران با اشاره به اینکه بسیاری از مردم تحت تاثیر این جریان شیفته پیام  الهی شده اند، اضافه کرد: ما حق می‌گوییم و گوش‌های شنوایی برای حق پیدا خواهد شد.

وی از وبلاگ‌های حوزه‌های علمیه خواهران به عنوان منبرهای مجازی یاد و از تولیدکنندگان آن تقدیر کرد.

* ضرورت‌های فعالیت در فضای مجازی

حجت‌الاسلام و المسلمین بهجت پور از طلاب فعال در وبلاگ‌نویسی خواست تا در استفاده از آن هوشمندانه عمل کنند و گفت: طلاب در این سامانه کمال دوراندیشی را داشته باشند و با ارائه بهترین محتوا، استفاده از آن را کیفی‌سازی کنند.

وی افزود: انتظار ما از طلاب این است که در این سامانه به ارائه مطالب کیفی بپردازند و حتی حقایق را به گونه‌ای بیان کنند که سوء استفاده دشمن به حداقل برسد.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران از طلاب خواست در تبلیغ و ترویج دین اهل مشورت باشند و گفت: کسی که می‌خواهد شخصیت خود را نشان دهد با مشورت کار خود را انجام دهد.

وی با تاکید بر انجام کار گروهی در فعالیت‌های فرهنگی و نویسندگی در فضای مجازی، ادامه داد: علامت انسان فرهیخته این است که در آن چه تخصص ندارد از توان دیگران بهره ببرد.

* توجه به اولویت‌ها در فضای مجازی

وی خواستار توجه به اولویت‌های فعالیت فرهنگی در فضای مجازی شد و گفت: دشمن برای دلسرد کردن مردم در ادامه راه نورانی اسلام بر مسائلی تاکید دارد، طلاب نیز فکر و قلم خود را در پاسخ به همین شبهات یا بیان مطالب اثباتی استوارکننده رفتار مردم صرف کنند.

وی با اشاره به جایگاه مناسب و تاثیرگذار و به روز حوزه‌های علمیه خواهران در فضای مجازی گفت: با این امکان توانسته‌ایم خانواده حوزه های علمیه خواهران را در کنار هم جمع کنیم و از راه نزدیک کوچک ترین خواسته‌ها را به گوش هم برسانیم.

حجت‌الاسلام و المسلمین بهجت‌پور با بیان اینکه فضای مجازی راه‌ها را بسیار نزدیک کرده است، افزود: در سامانه کوثربلاگ دریچه اندیشه حوزویان و اراده حوزویان را به روی آحاد مردم گشوده‌ایم و قبول کرده‌ایم که نه تنها خود حوزه علمیه خواهران بلکه هر یک از طلاب و اساتید خواهر می‌تواند خود را در یک محیط شیشه‌ای قرار دهد و کاری کند که دیدگاه‌های او ارزیابی شود.

وی ادامه داد: البته حوزه علمیه کانون تربیت صاحبان سخن و اندیشه بوده است و باید اندیشه را در معرض تاثیرپذیری دیگران قرار دهد. مانیز بنا نداریم مواضع خود را پنهان کنیم.

 

۳۱۳/۳۲

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha