پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
سایبر

حوزه/رئیس کتابخانه های عمومی بیرجند ضمن معرفی کتاب «مقدمه ای بر جنگ سایبر و تروریسم سایبر»، گفت: به مدیران دستگاه های اجرایی که موقعیت حساس تری دارند مطالعه این کتاب را توصیه می کنیم.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از بیرجند، مهدی نیازی رئیس کتابخانه های عمومی شهرستان بیرجند، در شورای اداری بیرجند اظهار داشت: دنیای امروز دنیای برمبانی ارتباطات مجازی است و هرچه جلوتر می رویم این مبنا تقویت می شود.

وی افزود: این مبانی تمام ابعاد زندگی ما را فرا می گیرد بطوری که تمام کنش های اجتماعی بر فضای مجازی خواهد بود.

رئیس کتابخانه های عمومی شهرستان بیرجند با اشاره به اینکه چند سالی است که همه حتی فرزندان ما با واژه سایبر آشنایی دارند، بیان داشت: بروز واژه هایی ازجمله اقتصاد سایبری، شهروند سایبری و تروریست سایبری شاهدی بر این مدعاست و باید دانشمان را در این زمینه بیشتر کنیم.

نیازی ضمن معرفی کتاب «مقدمه ای بر جنگ سایبر و تروریسم سایبری»، افزود: به مدیران دستگاه های اجرایی که موقعیت حساس تری دارند مطالعه این کتاب را توصیه می کنیم.

وی ادامه  داد: در این کتاب توسط نوام چامسکی که پژوهشکر امریکایی است تالیف شده و توسط فضای سایبر دیدگاه های که مطرح است را نتیجه گیری خوبی کرده که دیدگاه های روشنی شده است.

رئیس کتابخانه های عمومی شهرستان بیرجند عنوان کرد: در بحث های سایبری کتاب های مختلفی مطرح شد که برای فهم آن دانش آی تی خیلی مطرح نیست.

نیازی گفت: همانگونه که فضای سایبری می تواند فرصت باشد همانقدر هم تهدید می باشد و اگر آشنایی با این فضا نداشته باشیم مانند شمشیری خواهد بود که به ما آسیب می زند.

وی خاطرنشان کرد: اگر یک مدیر با این مباحث آشنایی نداشته باشد می تواند یک بحران کوچک را به یک بحران منطقه ای تبدیل کند.

انتهای پیام/م

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha