پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
گفت و گو با خانم سوفیا کاسترو بانوی تازه مسلمان

حوزه/سوفیا کاسترو بانوی تازه مسلمان آرژانتینی با بیان این که با اسلام به آزادی دست یافتم، گفت: زن مسلمان پرچم اسلام است و هر جای دنیا به خاطر پوشش به عنوان یک زن مسلمان شناخته می شود.

خانم سوفیا کاسترو، بانوی تازه مسلمان آرژانتینی که هم اکنون نام خود را از سوفیا به زهرا تغییر داده است، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از هرمزگان، عقلانی بودن اسلام را دلیل مسلمان شدنش دانست و بیان داشت: قبول کردن یک دین برای من بسیار دشوار بود، ولی اسلام با دیگر ادیان فرق داشت و به هر سؤال من یک پاسخ منطقی و مناسب داشت.

وی  ادامه داد: من اولین بار با رفتار خوب یک زن تازه مسلمان که روابط خانوادگی بسیار خوبی در خانه داشت به دین اسلام علاقمند شدم که آن زن زمینه ی ورود من به مسجد و آشنایی با یک روحانی شیعه و در نتیجه مسلمان شدن من شد.

سوفیا کاسترو بانوی تازه مسلمان آرژانتینی افزود: پذیرش عقاید با عقل، مهمترین نکته بر حق بودن دین اسلام و در نتیجه پذیرش این دین برای من بوده است.

وی اظهار کرد: هم اکنون همراه با همسرم در قم مشغول تحصیل دروس حوزوی هستم که بعد از پایان تحصیلات حوزوی برای تبلیغ دین اسلام به کشورم سفر می کنم.

با اسلام به آزادی رسیدم

خانم سوفیا با بیان اینکه من با اسلام به آزادی دست یافتم، خاطرنشان شد: آزادی باید با حفظ امنیت باشد، زنان غیر مسلمان به دلیل مزاحمت های مردان در روز زن برای به دست آوردن آزادی راهپیمای می کنند در حالی که در قرآن برای حفظ زن و پذیرش او به خاطر شخصیتش نه ظاهر او دستور به حجاب داده است.

وی در ادامه به اهمیت پوشش زنان در جامعه اشاره کرد و بیان داشت: زن مسلمان پرچم اسلام است و هر جای دنیا به خاطر پوشش به عنوان یک زن مسلمان شناخته می شود در حالی که مردان مسلمان پوششی اینگونه ندارند.

وی با تاکید بر اهمیت شناخت دین اسلام حتی به کسانی که مسلمان به دنیا آمده اند، خاطر نشان شد: جوانان باید با مطالعه در چیستی دین اسلام، آن را کامل بشناسند تا دلیل حجاب، نماز و دیگر رفتارهای یک مسلمان را بفهمند تا بعدها در این رابطه دچار مشکل نشوند.  

این بانوی آرژانتینی تازه مسلمان با تاکید بر اینکه قرآن بیشتر به مسئله اخلاق پرداخته است، اظهار کرد: جوانان نباید نسبت به شناخت دین اسلام بی توجه باشند، بلکه با رجوع به قرآن، کتاب ها، علما و حتی سوال های خودشان، به شناخت اسلام بپردازند.

وی، فهم قرآن را بدون خواندن تفسیر بسیار مشکل دانست و بیان داشت: قرآن به راحتی قابل شناخت نیست، بلکه باید همراه با تفسیر و در طول زندگی به آن دست یافت هرچند گمان نکنم هیچ کس حتی علمای بزرگ هم به شناخت کامل قرآن دست یافته باشند.

بانوی آرژانتینی تازه مسلمان با تاکید بر اینکه ما به عنوان یک فرد مسلمان با دیگران فرق داریم، افزود: باید ما به رفتارهای خودمان توجه داشته باشیم زیرا هر رفتار ما به اسم اسلام تمام می شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha