پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام مصطفی رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها

حوزه/ رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با بیان اینکه حضرت فاطمه معصومه (س) نقش ویژه‌ای در بین زنان متعلق به خاندان عصمت و طهارت دارد، گفت: در روایت می‌فرماید بعد از ظهور قم مرکز توسعه علم به عالم خواهد بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تهران، حجت‌الاسلام مصطفی رستمی، در دومین اجتماع بزرگ هیئت دانشجویی دختران دانشگاه‌های استان تهران به میزبانی پردیس نسیبه دانشگاه فرهنگیان اظهار داشت: رحلت شهادت گونه حضرت فاطمه معصومه (س) و در جمع ارزشمند باشکوه و شرافتمند دختران انقلاب و رهروان راه مکتب حضرت فاطمه معصومه (س) و حضرت فاطمه زهرا (س) قرار داریم و خدا را شاکریم که توفیق حضور در محفل یاد و سوگ و توجه و توسل به حضرت فاطمه معصومه (س) را در این شب متعلق به آن حضرت را عنایت کرد.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها تصریح کرد: حضرت فاطمه معصومه (س) نقش ویژه‌ای در بین زنان متعلق به خاندان عصمت و طهارت دارد، یک جایگاه ویژه و ممتاز و متفاوت با همهٔ امامزادگان؛ اگر به روایاتی که مربوط به حضرت فاطمه معصومه (س) یک نگاهی کنیم و تأمل‌کنیم درمی‌یابیم که ایشان موقعیت ممتازی در بین همهٔ امامزادگان و منصوبین اهل‌بیت (ع) دارند.

وی افزود: درباره حضرت فاطمه معصومه (س) روایتی امام صادق (ع) پدربزرگ حضرت فاطمه معصومه (س) قبل از ولادتشان می‌فرماید که دختری از فرزندان من در قم دفن خواهد شد که با شفاعت او تمام امت بهشتی خواهند شد.

حجت‌الاسلام رستمی خاطرنشان کرد: وسعت شفاعت حضرت فاطمه معصومه (س) آن‌قدر گسترده است که همهٔ امت و همهٔ انسان‌های با ایمان بهره‌مند از شفاعت او می‌شوند اما اینکه شفاعت به معنای نجات از آتش لزوماً نیست بلکه ترفیع درجات انسانی که بهشتی است موقعی که مشمول شفاعتی می‌شود درجه بالاتری پیدا می‌کند.

وی افزود: درباره شفاعت در خصوص قران کریم داریم روز قیامت گفته می‌شود قران بخوان و بالا بیا کسی که اهل قران است با قران مراتب پیدا می‌کند و می‌فرماید این بانو آن‌قدر پیش خداوند عظیم است و جلالت و عظمت دارد که خدا به او اجازه بهره‌مندی همهٔ مؤمنان از شفاعتش را بدهد.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: خب لزوماً یک نفر چه مقامی باید داشته باشد؟ این مقام به‌واسطه فامیلی یا فرزندی اهل‌بیت (ع) نیست؛ چون ما امامزادگان جلیل و قدر بانو فراوان داریم که از حضرت زینب کبری (س) آغاز می‌شود و سلسله‌شان تا دختران امام هادی (ع) داریم از کسانی که از دختران بلافصل هستند اما درباره این بانو و زیارت این بانو به‌صورت ویژه یاد می‌شود و اتفاقاً می‌بینیم نقش این بانو به‌نوعی آینده‌نگاری برای اسلام نیز هست.

وی تصریح کرد: در روایات اهل‌بیت (ع) آمده که شهر قم یک دور و نقش و محوریتی در وقایع تاریخ اسلام خواهد داشت و روایت‌هایی در مقاطع مختلف می‌بینیم قم که مطرح حضرت فاطمه معصومه (س) است به‌نوعی محور حرکت‌های احیای دین است و اتفاقاً در روایات ما می‌فرماید در آخرالزمان در واپسین دوره‌های حکومت ظلم و تباهی در عالم مظلومیت و مجروحیت دین حق، قم شهری است که هم پناهگاه مؤمنان است.

حجت‌الاسلام رستمی با بیان اینکه در روایت می‌فرماید بعد از ظهور قم مرکز توسعه علم به عالم خواهد بود، گفت: البته قم به معنای شهر فیزیکی قم نیست به معنای آن محتوا و دین و باوری است که از این شهر و آنچه از این شهر در حال تربیت و نمود و توسعه است و هرکسی دل درگرو اسلام ناب و دل درگرو حضرت فاطمه معصومه (س) دارد را ما قمی میدانیم ولو متولد قم نباشد و زندگی‌اش قم نباشد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha