جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
 حجت الاسلام والمسلمین ناصر عباس جعفری

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین ناصر عباس جعفری گفت: هند با استقرارصدها هزار نیروی نظامی نتوانست نهضت آزادی خواهان کشمیر را تضعیف کند و اگر صد سال دیگر هم تلاش کند، در این هدف موفق نخواهد شد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام والمسلمین ناصر عباس جعفری دبیرکل مجلس وحدت مسلمین پاکستان گفت: هند با استقرار صدها هزار نیروی نظامی نتوانست نهضت آزادی خواهان را کشمیر را ضعیف کند و اگر صد سال دیگر هم تلاش کند، در این هدف موفق نخواهد شد.

وی افزود: شهادت چهارده نفر در چند روز اخیر در کشمیر اشغالی به دست نظامیان هند قلب هر انسان امنیت دوست را غمبار کرده است. حل نشدن مسئله کشمیر در هفتاد سال گذشته سیلی محکمی بر صورت سازمان ملل متحد و دیگر سازمان های مدعیان امنیت جهانی است.

دبیرکل مجلس وحدت مسلمین پاکستان اظهار داشت: با شهادت هزاران نفر و مجروح شدن صدها هزار نفر هم هنوز وجدان خفته جهانی بیدار نشده است، اگر کسی می خواهد چهره اصلی هند را ببیند باید به جنایات که در کشمیر اشغالی صورت می گیرد نگاه کند.

وی در پایان گفت: هند در جنوب آسیا همان نقش اسرائیل در فلسطین را ایفا می کند و از هفتاد سال تا اکنون بر کشمیری ها ستم روا داشته است و نقش سازمان ها و نهاد های امنیت جهانی در خصوص مسئله کشمیر نگران کننده است، اما باور ما این است که آفتاب آزادی در کشمیر حتما طلوع خواهد کرد و ما حمایت خود را از برادران کشمیری در همه عرصه ها را ادامه خواهیم داد.

گفتنی است درگیری‌ها میان نظامیان هند و استقلال‌طلبان کشمیری در منطقه بولواما در جنوب جامو و کشمیر منجر به کشته شدن 11 غیرنظامی، 3 عضو گروه آزادی خواه و یک سرباز هندی شده است.

از سال 1947 و پس از استقلال هند و پاکستان از استعمار انگلیس تاکنون 3 جنگ در سال های (1947 و1965 و 1971) میان دو کشور بر سر مسئله کشمیر رخ داده و بیش از 70 هزار نفر طی این درگیری‌ها کشته شده‌اند.

گروه‌های آزادی‌خواه کشمیر در سال 1989 مبارزه برای استقلال از هند و پیوستن به پاکستان را آغاز کردند.

براساس آمار سازمان های حقوق بشری، از سال 1989 تاکنون بیش از 100 هزار کشمیری توسط نیروهای امنیتی هند کشته و بیش از 10 هزار زن مورد تجاوز قرار گرفته اند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha