شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام ایروانی

حوزه/ امام جمعه شهرستان درگز گفت: رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر رشد کمی و کیفی حوزه های علمیه باید مدنظر طلاب بوده و به عنوان شاخص در حوزه های علمیه برای ارتقای روحیه انقلابی گری مورد تاکید باشد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از مشهد، حجت الاسلام محمد حسین ایروانی امام جمعه شهرستان درگز، در آیین تودیع و معارفه مدیر مدرسه فاطمه الزهرا(س) درگز، با بیان این که خانم شکری در سمت مدیریت سابق این مدرسه به عنوان خواهر فعال اجتماعی در طی مدت تصدی سمت کاری های خوبی را ارائه دادند، گفت: امیدوارم خانم هجرتی در سمت مدیریت جدید این مدرسه با مجموعه همکاران برای رشد و ارتقا علمی و معنوی این حوزه بکوشند.

وی با بیان این که حوزه های علمیه از دیرباز و از زمان رسول الله(ص) دارای برکات ویژه ای بوده اند، تصریح کرد: شخص پیامبر(ص) همواره افرادی را متخصص در دین به نمایندگی به شهرهای مختلف می فرستادند و در عصر امام صادق(ع) 4 هزار شاگرد شیعه و اهل سنت نقش بسزایی در معرفی مکتب ناب اهل بیت به عنوان اسلام ناب داشتند.

امام جمعه شهرستان درگز با بیان این که تا به امروز مردم دین خود را از حوزه، روحانیون و علما دارند، خاطر نشان کرد: نیمی از جمعیت کشور را زنان به خود اختصاص داده اند و امروز در عصر تهاجم فرهنگی قرار داریم که در این عرصه خواهران در خط مقدم این جبهه قرار داشته و عملا امروز عرصه جنگ نرم، عرصه تقابل افکار، اعتقادات و باورهاست.

حجت الاسلام ایروانی ضمن اشاره به ضرورت تقویت کمی و کیفی حوزه های علمیه خواهران، عنوان کرد: باید برای رشد معنوی، علمی و اعتقادی در حوزه اخلاق علاوه بر مجالس عمومی، مجالس ویژه خواهران نیز برگزار شود و با عنایت به آسیب های این حوزه، تربیت شدگان حوزه باید با انحرافات و مسائل خرافی یا غیرعلمی مقابله کنند.

وی با بیان این که امروز در شهرستان ها در حوزه های علمیه خواهران و برادران با رویکرد تحولی مدیر این حوزه اتفاقات خوبی صورت گرفته است، گفت: یکی از اتفاقات شهرستان درگز نسبت به سال های قبل تر همین دو مدرسه علمیه رو به رشد، توانمند، دارای مدیریت خوب و برنامه های ارزشمند فرهنگی در حوزه های برادران و خواهرانند.

امام جمعه شهرستان درگز ادامه داد: دشمن برای آنکه بتواند نظامی را دچار خدشه و لغزش کند، در جنگ نرم زنان آن جامعه را در حوزه های فکری و فرهنگی درگیر انحرافات رفتاری می کند.

حجت الاسلام ایروانی با بیان این که امروز دشمن سیلی خورده از ملت که با پیروزی انقلاب منافع آنان دچار خدشه شده، از راه های گوناگونی ابراز دشمنی با ملت را بروز می دهند، تصریح کرد: متاسفانه امروز در حوزه های فرهنگی و خانواده درگیر آسیب های جدی شده ایم که آمار طلاق، اختلافات خانوادگی و مسائل اخلاقی گواه بر این مدعاست.

وی با بیان این که بر این اساس حضور خواهران طلبه نیاز است تا با بار علمی، رشد معنوی و کسب اطلاعات در حوزه های اعتقادی، اخلاقی و احکام دارای بینش و علم مورد نیاز باشند، ابراز کرد: در حقیقت خواهران طلبه به عنوان عاملین به معروف و ناهیان از منکر و فرماندهان جنگ نرم باید کارهای ارزنده ای را ترتیب دهند.

امام جمعه شهرستان درگز افزود: رهنمودهای رهبر معظم انقلاب مبنی بر رشد کمی و کیفی حوزه های علمیه باید مدنظر طلاب بوده و به عنوان شاخص در حوزه های علمیه برای ارتقای روحیه انقلابی گری مورد تاکید باشد.

حجت الاسلام ایروانی با بیان این که روحیه انقلابی گری باید در میان طلاب رشد و توسعه داشته و با این ابزار به مقابله دشمن در عرصه تهاجم فرهنگی رفت، خاطر نشان کرد: امیدواریم خداوند نیت خیر شما را به سرانجام برسد و امروز بالاترین افتخار و زمینه توفیق آن است که شاگردی امام زمان را دارید که امیدوارم در ایفای رسالت موفق باشید.

انتهای پیام ۳۱۳/۴۹

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha