پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
۱

حوزه/ مدیر حوزه علمیه آذربایجان‌غربی گفت: وحدت حوزه و دانشگاه باید در جهت حل تعارضات دین و علم باشد وگرنه گرامیداشت وحدت حوزه و دانشگاه به مجلس ترحیمی می‌ماند که هر سال در شهادت شهید مفتح تکرار می‌شود

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین صفدر محمدی، شامگاه سه‌شنبه در مراسم بزرگداشت وحدت حوزه و دانشگاه که در دانشگاه ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: وحدت حوزه و دانشگاه یکی از اساسی‌ترین و پیچیده‌ترین مسائل حوزه و دانشگاه است، وحدت یعنی حرکت در موازات هم با هدف مشترک و در کنار هم. واین معنای واقعی وحدت است.

مدیر حوزه علمیه آذربایجان‌ غربی ادامه داد: وحدت باید در اهداف کلی باشد و حوزه و دانشگاه هر کدام باید وظیفه خود را در جهت رسیدن به یک هدف مشترک انجام دهند و پیشرفت کشور در گرو پیوند علم و اخلاق در راستای رسیدن به اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی افزود: علامه حسن زاده می فرماید؛ تا تعارض علم و دین حل نشود وحدت حوزه و دانشگاه به مانند مجلس ترحیمی می‌ماند که سالگردی برای شهید مفتح است، در علوم انسانی پیروی از مبانی جان‌لاک ها تعارض علم و دین را به دنبال خواهد داشت.

وی گفت: شهیدان راه دانش همچون شهید شهریاری مصداق وحدت حوزه و دانشگاه هستند که علم و دین را با هم برای خود برگزیدند و رهبر معظم انقلاب همبستگی سیاسی و اجتماعی را زمینه ساز نزول فیض الهی می‌دانندو باید حوزه و دانشگاه امروز در جهت همبستگی سیاسی و اجتماعی قدم بردارند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha