سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
وحدت حوزه و دانشگاه

حوزه/ حجت‌الاسلام والمسلمین حاج علی‌اکبری در همایش علمی «وحدت حوزه و دانشگاه؛ کارکردها و راهکارها»، با تقدیر از فعالیت های امام جمعه تبریز، گفت: حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم الگوی ائمه جمعه کشور هستند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تبریز، همایش علمی «وحدت حوزه و دانشگاه؛ کارکردها و راهکارها» شامگاه دیروز (سه‌شنبه) با معرفی مقالات برگزیده، به کار خود پایان داد.

در این همایش که از سوی دبیرخانه دائمی وحدت حوزه و دانشگاه استان آذربایجان‌شرقی با همکاری نهادهای حوزوی و دانشگاهی این استان برگزار شد، 4 مقاله با کسب بالاترین امتیاز، به عنوان مقالات برتر انتخاب و برای حاضران ارائه شدند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجواد حاج علی‌اکبری، رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه در این همایش ضمن بیان آثار صبر در زندگی فردی و اجتماعی، بیان داشت: هرگاه راجع موضوع وحدت صحبت می‌شود، موضوع صبر و بردباری نمود پیدا کرده و متجلی می‌شود.

وی افزود: آیات و روایات زیادی در باب دعوت انسان به صبر، بردباری و حلم وجود دارد که در خصوص مسئله وحدت می‌توان از آن‌ها بهره برد.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه با اشاره به اینکه شهر تبریز مهد پرورش عالمان و فضلای بزرگی می‌باشد، خاطرنشان کرد: اگر تبریزی‌ها فقط علامه قاضی طباطبایی را به مکتب تشیع تقدیم می‌کردند، دِین خود را ادا کرده‌اند؛ در حالی که عالمان بزرگی از این شهر بزرگ به مکتب تشیع معرفی شده‌اند.

امام جمعه تبریز؛ الگوی ائمه جمعه کشور

حجت‌الاسلام والمسلمین حاج علی‌اکبری در واکنش به تمجید مجری برنامه از مردمی بودن امام جمعه تبریز، گفت: واقعاً حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم الگوی ائمه جمعه کشور هستند و امیدواریم نظایر ایشان در سطح کشور افزایش یابد.

همچنین در بخش دیگری از این همایش، مجموعه مقالات همایش در قالب کتاب رونمایی شد.

گفتنی است مقالات «مهندسی فرهنگی؛ زبان و مسئله مشترک در وحدت حوزه و دانشگاه از حجج اسلام سعید نیازی، استاد مدرسه علمیه طالبیه تبریز و علی اسدی طلبه سطح سوم تخصصی کلام مدرسه طالبیه»، «وحدت حوزه و دانشگاه در منظومه فکری مقام معظم رهبری از دکتر صادق ملکی، عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی تبریز و سرکار خانم کبری ناموران، عضو هیأت علمی دانشگاه شهید مدنی آذربایجان»، «امکان وحدت حوزه و دانشگاه در پرتو بینش الهی از دکتر احسان شاکری، عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی تبریز» و «راهکایی در (اعتصام عملی به حبل الله)، راه منحصر به فرد قرآنی در وحدت حوزه و دانشگاه از حجت‌الاسلام والمسلمین سعید علیزاده، عضو هیأت علمی دانشگاه تبریز» به عنوان مقالات برتر انتخاب و مورد تجلیل قرار گرفتند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha