پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
مدرسه علمیه خواهران حضرت فاطمه محدثه (س) اصفهان

حوزه/ ویژه برنامه تقدیر از برگزیدگان مسابقه روایتگری، برترین های آموزشی و جشنواره علامه حلی، در مدرسه علمیه خواهران حضرت فاطمه محدثه (س) اصفهان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان،خانم جهانبخش در این برنامه،  به روایت «خصلتان لیس فوقهما شیء الایمان بالله و نفع الاخوان» از امام حسن عسکری (علیه السلام) استناد کرد و گفت: حضرت می فرمایند: «دو خصلتی که والاتر از آن چیزی نیست، عبارت است از ایمان و اعتقاد به خدا و نفع رساندن به دوستان و آشنایان» و نکته حایز اهمیت در این روایت این است که ایشان نفع رساندن به برادر دینی را هم ردیف ایمان و اعتقاد به خداوند قرار داده  است.

وی به مصادیق نفع رساندن به دیگران اشاره کرد و افزود: نفع رساندن به دیگران در قالب های مختلفی اعم از مالی، جانی، فکری و حتی کمک به دوستان خود در درس نمود پیدا می کند.

مدیر مدرسه علمیه خواهران حضرت فاطمه محدثه(س) اصفهان به طلاب تاکید کرد: برنامه های اخلاقی و سیاسی در کنار مطالب درسی لازم و ضروری است و طلاب باید در این زمینه ها نیز خود را تقویت کنند تا بتوانند با آشنایی و مجهز شدن به مسائل و مشکلات جامعه و ارائه راهکار های متناسب با آن ها گامی در خدمت به جامعه و برطرف کردن مشکلات مردم بردارند.

وی همچنین طلاب را برای شرکت در المپیاد ها و جشنواره های مختلف تشویق کرد و گفت: شرکت در المپیاد هم موجب تقویت بنیه ی علمی افراد می شود و هم افتخاری برای مدرسه و استان محسوب می شود.

 جهانبخش در پایان به مسایل مربوط به مدرسه از جمله:  نحوه ی اجرای برنامه های فرهنگی، سیاسی، پژوهشی و نشست های ویژه آن ها پرداخت.

برپایه این گزارش، تقدیر از نفرات اول تا سوم هر پایه از برترین های آموزشی، همچنین برگزیدگان مسابقه ی روایتگری  و برگزیدگان جشنواره علامه حلی  از برنامه های جانبی این ویژه برنامه بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha