سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
بزرگترین کنوانسیون سالانه مسلمانان آمریکای شمالی، آخر هفته برگزار می شود

حوزه/ کنوانسیون «احیای روح اسلامی» نخستین بار ۱۷ سال پیش توسط یک گروه از جوانان مسلمان به منظور مبارزه با اسلام هراسی، ایجاد پل میان ادیانی و درک غیرمسلمانان و حوادث پس از ۹ سپتامبر آغاز شد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از aboutislam، 18امین کنوانسیون «احیای روح اسلامی» بزرگترین کنوانسیون سالانه مسلمانان آمریکایی شمالی، درحالی آخر این هفته در شهر تورنتوی کانادا برگزار می‌شود که برگزارکنندگان وعده یک تجربه استثنایی را به شرکت کنندگان داده اند.

به گفته آنان، یک تجربه متحول کننده در انتظار شرکت کنندگان، از بازدیدکنندگان گرفته تا سخنرانان می باشد و اینکه آنها در چند ماه گذشته سخت کوشیده اند تا یک برنامه جدید و متفاوت را ترتیب بدهند.

گفته می شود کنوانسیون امسال روز جمعه 21 دسامبر تا روز یکشنبه 23 دسامبر در مرکز کنوانسیون مترو تورنتو در قلب منطقه پایین شهر تورنتو برگزار می شود.

کنوانسیون «احیای روح اسلامی» نخستین بار 17 سال پیش توسط یک گروه از جوانان مسلمان به منظور مبارزه با اسلام هراسی، ایجاد پل میان ادیانی و درک غیرمسلمانان و حوادث پس از 9 سپتامبر آغاز شد. از آن زمان تاکنون این گردهمایی به یک اجلاس مهم در ایام کریسمس تبدیل شده و تخمین زده می شود که بیش از 20 هزار شرکت کننده از سرتاسر آمریکای شمالی و دنیا در آن حضور داشته باشند.

کنوانسیون احیای روح اسلامی تلاش ما برای کمک به جوانان برای غلبه بر چالش ها جدید در اجتماعات و ایجاد وحدت است. ما می خواهیم از طریق احیای سنت های اسلامی آموزش و پرورش، مدارا و درون گرایی، احترام و وحدت را ترویج دهیم.

در این کنوانسیون شرکت کنندگان به صحبت های روحانیون مذهبی، دانشگاهیان و سخنرانان انگیزه دهنده گوش فرا داده و با همشهریان مسلمان شان به صحبت و گفتگو می پردازند و مباحث مربوط به دین را در عصر حاضر مورد بحث قرار خواهند داد.

برگزارکنندگان افزودند: سبک برنامه ما به سه عنصر اصلی یعنی قلب، ذهن و روح خواهد پرداخت و هر روز همایش به سه بخش تقسیم شده و این عناصر را در برخواهد داشت.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha