چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
تصاویر/ تجلیل از پژوهشگران برتر مدرسه علمیه  علوی قم

حوزه/ مراسم تجلیل از پژوهشگران برتر مدرسه علمیه علوی قم با حضور اساتید و طلاب برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام عابدینی در مراسم تجلیل از پژوهشگران برتر مدرسه علمیه علوی در قم گفت: خدای متعال برای نماز آثاری در قرآن بیان کرده است که از جمله آن این است انسان را از زشتی دور کرده و به مرحله تکامل، انس با خدا و آرامش می رساند.

معاون پژوهش مدرسه علمیه علوی افزود: اگر به این فریضه مهم به درستی عمل می شد، نباید شاهد ناهجاری ها، زشتی ها، بد اخلاقی ها و ... در جامعه باشیم.

وی عنوان کرد: بی نمازی، ترک نماز و سستی نسبت به نماز، باعث شده جامعه گرفتار انواع رذائل ضد ارزشی شده و در آرامش نباشد.

حجت الاسلام عابدینی با اشاره به ارزیابی های پژوهشی در مدرسه علمیه علوی گفت: در این رابطه سعی شده پژوهش های برتر شناسایی شود؛ ولی این امر دلیل بر ضعف سایر پژوهش ها نیست.

معاون پژوهش مدرسه علمیه علوی با اشاره به طرح های اجرا شده در این مدرسه  افزود: طرح فراخوانی کتاب خوانی، راه اندازی ویرایش کتاب ها بر اساس برنامه کاوش، راه اندازی شورای پژوهشی، راه اندازی حلقات معرفتی در ارتباط با راهکارهای پژوهشی از جمله این طرح ها بوده است.

وی با بیان اینکه کانون های علمی این مدرسه علمیه از سال ۱۳۸۵ راه اندازی شده گفت: تمام تلاش این بود که کانون علمی در موضوعات ادبیات، منطق، فقه و اصول به رشد برسد؛ ولی به دلایلی این مسئله تا حالا انجام نشده اما دنبال توسعه کانون های علمی در آینده نزدیک هستیم.

حجت الاسلام عابدینی گفت: از دیگر طرح ها برگزاری جشنواره علامه حلی است و طلاب تا اسفندماه فرصت دارند تا مقالات و آثارخود را در موضوعات منطق، ادبیات و ... به دبیرخانه این جشنواره در حوزه علمیه قم ارسال نمایند.

معاون پژوهش مدرسه علمیه علوی در پایان گفت: حضور در این جشنواره می تواند باعث رشد علمی طلاب شود.

313/40  

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha