جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام جواد ارجمندی

حوزه/ حجت‌الاسلام ارجمندی، تغییر در روش‌ها و نگرش‌ها را لازمه ایجاد تحول در وضعیت موجود دانست و گفت: انجام برنامه‌ریزی مدون و دقیق برای آینده در زمانه‌‌ سرعت، ثروت، اطلاعات و ارتباطات؛ بسیار حیاتی است. اگر پا به پای زمانه پیش نرویم، زیر چرخ‌هایش له شده و نتیجه‌ای جز تباهی وجود نخواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تبریز، حجت‌الاسلام جواد ارجمندی، در اولین نشست پژوهشی، کاربردی «ایجاد انگیزه و نشاط و پیشرفت علمی و تربیتی» که در مدرسه علمیه حضرت ولیعصر (عج) تبریز برگزار شد، به حدیثی از امام صادق (ع) اشاره کرد و افزود: امام ششم شیعیان در این حدیث می‌فرماید: «مَنِ اعتَدَلَ يَوماهُ فهُو مَغبونٌ ، و مَن كانَ في غَدِهِ شَرّا مِن يَومِهِ فهُو مَفتونٌ ، و مَن لَم يَتَفَقَّدِ النُقصانَ في نفسِهِ دام نَقصُهُ ، و مَن دامَ نَقصُهُ فالمَوتُ خَيرٌ لَهُ/ هر كه دو روزش يكنواخت باشد مغبون است و هر كه فردايش بدتر از امروزش باشد فريب خورده است و هر كه كاستي هاى خود را جستجو نكند پيوسته در كاستى ماند و هر كه كاستى اش بپايد مرگ برايش بهتر است».

مدیر مدرسه علمیه حضرت ولیعصر (عج) تبریز با بیان اینکه حوزه تبریز زمانی مرکزی قدرتمند و نگین درخشانی در زمینه علوم دینی بوده است، خاطرنشان کرد: شرایط حاکم بر مدارس علوم دینی تبریز، زیبنده این شهر نیست. با ظرفیت‌ها و استعدادهای موجود شهر اولین‌ها خواهد توانست جایگاه خود را در خصوص حوزه‌های علمیه و تربیت علما و بزرگان بازیابی کند.

حجت‌الاسلام ارجمندی، تغییر در روش‌ها و نگرش‌ها را لازمه ایجاد تحول در وضعیت موجود دانست و گفت: انجام برنامه‌ریزی مدون و دقیق برای آینده در زمانه‌‌ سرعت، ثروت، اطلاعات و ارتباطات؛ بسیار حیاتی است. اگر پا به پای زمانه پیش نرویم، زیر چرخ‌هایش له شده و نتیجه‌ای جز تباهی وجود نخواهد داشت.

وی با بیان اینکه در این طرح پژوهشی، کاربردی دست خود را به سوی اساتید و طلاب به عنوان بهترین مشکل‌گشایان و برنامه‌ریزان مدرسه دراز کرده‌ایم، افزود: باید در آینده خود سهیم باشید و بتوانید مشکلات موجود را احصاء و برای حل و فصلشان برنامه‌ریزی کنید.

مدیر مدرسه علمیه حضرت ولیعصر (عج) تبریز ادامه داد: بر اساس نتایج این نشست پژوهشی، برنامه‌ریزی توهمی از بین رفته و بر اساس واقعیت به آینده نگاه خواهیم کرد. بیش از 50 راهکار اساسی و غیر تکراری از سوی اساتید و طلاب دریافت شده است.

حجت‌الاسلام ارجمندی در بخش دیگری از صحبت‌هایش عنوان کرد: برای پیشرفت و قوی شدن نباید منتظر دیگران بمانیم. باید بتوانیم از داشته‌ها و توانایی خودمان بهره برده و از تخریب و القاء ناتوانی به خودمان دست برداریم.

وی اضافه کرد: در دنیای رقابتی امروز، مدارس و حوزه‌های علمیه باید جایگاه خود را ارتقا بخشیده تا بتوانند همگام با جامعه و نیازهایش حرکت کنند؛ باید خودمان به داد خودمان برسیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha