شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
مدرسه علمیه صفا شهر

حوزه/ معلم نباید نگاه ابزاری به شاگرد داشته باشد، بلکه حقیقتاً باید نگران سعادت و خوشبختی دانش آموز باشد، در این صورت می توان به تاثیر پذیری اخلاقی و رشد اخلاقی در دانش آموزان امیدوار بود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از شیراز،به مناسبت هفته پژوهش، نشست هم‌اندیشی طلاب و روحانیون، معلمین و مربیان پرورشی مدارس شهرستان صفاشهر برگزار شد.

 در این نشست صمیمانه که با موضوعات ضرورت پژوهش محوری در دروس دینی،  پاسخگوئی به شبهات جوانان و اصول حاکم بر تربیت دینی برگزار شد، مربیان و معلمین دین و زندگی و پرورشی شهرستان خرم بید از بیانات حجت الاسلام نجف محمدیان از اساتید مدرسه علمیه امام صادق(ع) صفاشهر بهره بردند.

معاون پژوهش مدرسه علمیه امام صادق(ع) صفاشهر به بیان مهم ترین اصول تربیت دینی پرداخت و تصریح کرد: با استناد به فرمایش حضرت علی(ع) در خطبه ۱۷۵ نهج البلاغه، مهم ترین اصل تربیتی را رفتار و عمل معلمین دین است.

وی عنوان کرد: حضرت علی(ع) در این خطبه می فرماید، إِنِّی وَ اللَّهِ مَا أَحثّكمْ عَلَى طَاعَةٍ إِلَّا وَ أَسْبِقكمْ إِلَیْهَا وَ لَا أَنْهَاكمْ عَنْ مَعْصِیَةٍ إِلَّا وَ أَتَنَاهَى قَبْلَكمْ عَنْهَا» یعنی بخدا قسم هرگز شما را به ارزش و کار شایسته ای دعوت نکردم جزآنکه پیش از شما خود به ان عمل کردم و هرگز شمارا از زشتی کاری نهی نکردم جز آنکه خود پیشتر از شما از ان کار بیزاری جستم.

حجت الاسلام محمدیان، دومین اصل اساسی در حوزه تعلیم و تربیت را "اعتماد"دانش آموز و نوجوان به معلمان دانست و خاطرنشان کرد:
عنصر اعتماد یکی از مهم ترین مولفه های تربیت است.

وی با بیان اینکه یکی از دلایل موفقیت انبیای الهی در تربیت انسان ها اعتماد مخاطبین به ایشان بود، تاکید کرد: پیامبران هیچ گاه به دنبال منافع شخصی نبودند آنان نگران انسان بودند.

معاون پژوهش مدرسه علمیه امام صادق(ع) صفاشهر ابراز کرد: معلم نباید نگاه ابزاری به شاگرد داشته باشد، بلکه حقیقتاً باید نگران سعادت و خوشبختی دانش آموز باشد، در این صورت می توان به تاثیر پذیزی اخلاقی و رشد اخلاقی در دانش آموزان امیدوار بود.

وی، پژوهش را یکی از مهمترین مولفه های آموزش دانست و با بیان اینکه آموزش اگر چه مقدم بر پژوهش است، اما فقدان پژوهش موجب شده تا آموزش ابتر و ناکام بماند، عنوان کرد: یکی از تصمیمات این نشست که در راستای نهادینه کردن فرهنگ پژوهش در مدارس طرح و ابلاغ شد، تشکیل کارگروهی جهت  تحقیق و جمع آوری شبهات دینی دانش آموزان در مدارس و پاسخ گویی توسط حوزه علمیه صفاشهر و چاپ و نشر این پرسش و پاسخ ها در بین معلمان بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha