چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
وحدت حوزه و دانشگاه

حوزه/ استاد حوزه و دانشگاه گفت: نقش دانشگاه ها در حوزه‌های علمیه پررنگ نیست . در برخی زمینه های علم جدید و برخی همکاری های تدریسی، فعالیت چشمگیری وجود ندارد.

خدیجه معین، استاد حوزه و دانشگاه در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اصفهان در خصوص وحدت حوزه و دانشگاه، اظهار داشت: نقش حوزه در دانشگاه خیلی پررنگ تر بوده و این طبیعی هست چون رسالت حوزه عام و برای همگان هست.

وی ادامه داد: حوزویان در دانشگاه ها، با حضور در نهاد نمایندگی و دانشکده های معارف تدریس دروس عمومی را به عهده دارد و همین امر نشان دهنده ایفای نقش حوزه های علمیه در دانشگاه ها است.

معین خاطر نشان کرد: اداره مسجد، برپایی نمازجماعت، پاسخگویی به سوالات دینی و شرعی و نیز تدریس دروس معارفی و...به عهده حوزویان است.

استاد حوزه و دانشگاه افزود: متاسفانه نقش دانشگاه ها  در حوزه‌های علمیه پررنگ نیست و مگر در برخی زمینه های علم جدید و برخی همکاری های تدریسی، فعالیت چشمگیری وجود ندارد.

وی در پاسخ به این که آیا برنامه مدون و چشم انداز تعریف شده ای برای وحدت حوزه و دانشگاه  وجود دارد، تصریح کرد: تاکنون در این زمینه فعالیت خاصی صورت نگرفته است.

معین اضافه کرد: حوزه خواهران بیشتر در امر کارگاهی و یا تدوین کتب درسی از دانشگاه کمک گرفته است، ولی فعالیت حوزه علمیه در دانشگاه ها زیاد بوده است.

وی تاکید کرد: در امر تبلیغ و پاسخگویی به شبهات و همکاری با نهاد نمایندگی و تدریس در دانشگاه ها حوزه علمیه  فعال عمل کرده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha