جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
احمد یغمایی

حوزه/ حجره‌های طلاب نباید به خوابگاه مبدل شود. کارکردهای حجره و نقشی که در تربیت و پرورش طلبه دارد، مورد توجه قرار گیرد؛ طلبه‌ای که نتواند عدالت را در بین سه نفر هم‌حجره‌ای خود رعایت کند، فردا در جامعه چگونه از او انتظار داریم منادی عدالت باشد؟

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تبریز، حجت‌الاسلام احمد یغمایی، پیش از ظهر امروز در نشست پژوهشی «ایجاد انگیزه و نشاط و پیشرفت علمی و تربیتی» مدرسه علمیه حضرت ولیعصر (عج) تبریز، بر ضرورت تعریف فرآیندی خاص بر روند جذب طلاب تأکید کرد و گفت: طلاب بر اساس شرایط و فرآیندی خاص جذب حوزه‌های علمیه شوند و انگیزه، استعدادها و توانمندی آنان در ابتدای امر شناسایی شود.

وی به ضرورت وجود منابع مالی پایدار برای حوزه‌های علمیه اشاره کرد و افزود: باید منابع مالی و پشتیبان اقتصادی برای حوزه‌های علمیه تعریف و به کارگیری شوند؛ نمی‌شود بدون بهره‌گیری از این منابع، مدارس علمیه را به خوبی اداره کرد.

استاد حوزه علمیه تبریز ضمن انتقاد از کاهش باورهای اعتقادی در میان طلاب، اظهار داشت: باورهای اعتقادی نقش بسزایی در افزایش نشاط پیشرفت داشته و موجب امیدواری طلاب به آینده خواهد شد که احساس می‌شود این اعتقادات گاها کمتر شده است.

حجت‌الاسلام یغمایی، مسئله محور شدن دروس حوزه را خواستار شد و افزود: با مسئله محور شدن دروس حوزوی، خواهیم توانست مسائل و مشکلات مرتبط با درس را حل و فصل کنیم.

وی با تأکید بر اینکه تهذیب بدون اساتید مهذب امکانپذیر نیست، خاطرنشان کرد: معاونت تهذیب به حجره‌ها توجه ویژه داشته باشد، حجره‌های طلاب نباید به خوابگاه مبدل شود. کارکردهای حجره و نقشی که در تربیت و پرورش طلبه دارد، مورد توجه قرار گیرد؛ طلبه‌ای که نتواند عدالت را در بین سه نفر هم‌حجره‌ای خود رعایت کند، فردا در جامعه چگونه از او انتظار داریم منادی عدالت باشد؟

استاد مدرسه علمیه حضرت ولیعصر (عج) تبریز بیان داشت: برقراری ارتباط حوزه با خانواده‌ی طلاب، مبحث دیگری است که باید به آن توجه کافی صورت گیرد. شناسایی نیازهای جامعه و تربیت تخصصی طلاب در راستای آن نیازها، مورد دیگری است که می‌تواند در بهبود عملکرد حوزه تاثیرگذار باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha