پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
میناپور

مدیر حوزه علمیه استان لرستان با بیان اینکه هم اکنون قریب به ۲ هزار و ۸۰۰ طلبه در مدارس علمیه خواهران و برادران استان لرستان به فراگیری علوم حوزه مشغول هستند، گفت: از این تعداد قریب به یک هزارو ۴۰۰ طلبه برادر و مابقی خواهران هستند .

به گزارش خبرگزاری حوزه از خرم آباد،حجت الاسلام والمسلمین علی میناپور امروز در اختتامیه دومین دوره جشنواره استانی علامه حلی(ره)، در سالن همایش دانشگاه علامه طباطبایی (ره)پردیس فرهنگیان با اشاره به وحدت حوزه و دانشگاه و ضرورت تعامل و همکاری این دو نهاد، بیان داشت: به تعبیر مقام معظم رهبری حوزه و دانشگاه در جوار هم، همدل و همراه برای ارتقاء جایگاه تعلیم و تربیت در تلاش هستند باید به نحو مطلوب رسالت خود را انجام دهند .

وی با اشاره به اینکه قرار نیست حوزه به دانشگاه و دانشگاه به حوزه تبدیل شود، اظهار کرد: حوزه و دانشگاه دو بازوی توانمند برای سعادت و پیشرفت کشور هستند و باید با ارائه الگویی مناسب و هدفمند در راستای پیشرفت علمی و معنوی امت اسلام تلاش کنند .

مدیر حوزه علمیه استان لرستان با تاکید بر اینکه حوزه و دانشگاه هرگز بی نیاز از همدیگر نخواهند بود، خاطر نشان کرد: حوزه و دانشگاه با تحقیق و پژوهش در راستای شکوفایی علمی و معنوی و پویایی و نشاط این دو نهاد وظیفه پژوهشی و تبلیغی خود را انجام خواهند داد .

حجت الاسلام والمسلمین  میناپور در ادامه با اشاره به اینکه دومین دوره استانی جشنواره علامه حلی(ره) فرصتی مغتنم برای شکوفایی استعدادهای پژوهشی طلاب است گفت:طلاب و مبلغان با تحقیق و پژوهش های ارسالی خود به دبیرخانه این جشنواره از این دوره نیز استقبال خوبی داشتند و در این راستا امروز مقالات برتر در دو حوزه خواهران و برادران تجلیل می شود .

وی با بیان اینکه هم اکنون قریب به 2 هزار و 800 طلبه در مدارس علمیه خواهران و برادران استان لرستان به فراگیری علوم حوزه مشغول هستند، افزود: از این تعداد قریب به یک هزارو 400 طلبه برادر و مابقی خواهران مشغول به تحصیل در حوزه هستند .

 مدیر حوزه علمیه استان لرستان در پایان با بیان اینکه علاوه بر این تعداد مبلّغ مشغول به تبلیغ در مدارس، بیش از 2 هزارو 200 طلبه فاضل لرستانی در استان قم مشغول تحصیل و تبلیغ هستند، گفت: استان لرستان ظرفیت خوبی برای تربیت مبلغان مومن و انقلابی در راستای تبلیغ دینی و ارزش ها و آرمان های  انقلاب دارد که باید با پذیرش طلاب مومن و مستعد برای تربیت مبلغان فاضل قدم برداریم.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha