جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام امیدی نژاد معاون تهذیب مدرسه حضرت ولی عصر(عج) کنگاور

حوزه/ حجت الاسلام امیدی نژاد با بیان اینکه ابتکار وحدت حوزه و دانشگاه در ۴۰ سال گذشته از عمر انقلاب اسلامی خیلی از توطئه های دشمنان نظام اسلامی را خنثی نموده است،گفت: وحدت حوزه و دانشگاه نشأت گرفته ازکلام امام(ره) است.

حجت‌الاسلام علی امیدی نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کرمانشاه، ضمن تبریک روز وحدت حوزه و دانشگاه با اشاره به سخنان ارزشمند حضرت امام (ره) که فرمودند «صلاح و فساد جامعه به دست روحانیون و دانشگاهیان است»، گفت: روحانی و دانشجوی انقلابی برای نجات از بحران‌ها، باید در مسیر اصلاح جامعه حرکت کنند.

وی با بیان اینکه باید توجه داشت که حوزه و دانشگاه تضادی باهم ندارند تا بخواهیم وحدت ایجاد کنیم، گفت: حوزه و دانشگاه، ریشه در علم و دین‌دارند و باید برای تعالی بشر تلاش کنند.

معاون تهذیب مدرسه حضرت ولی‌عصر (عج) کنگاور با اشاره به اینکه درعین‌حالی که حوزه و دانشگاه پاسبان علم و دین هستند، پس وحدت چرا، گفت: همگامی حوزه و دانشگاه با انتقال تجربیات علمی و دینی خود طبیعی‌ترین وحدت‌هاست.

وی با بیان اینکه وحدت موردنظر در مراکز حوزوی و دانشگاهی به معنای دنبال نمودن تخصص‌های موجود در آن دو شعبه علمی و دینی نیست، گفت: ارتباط علمی، وجود حس برادری در حوزه و دانشگاه موجب نزدیکی قلوب و پیشرفت در خصوص مسائل روز جامعه است.

حجت‌الاسلام امیدی نژاد با بیان اینکه ابتکار وحدت حوزه و دانشگاه در 40 سال گذشته از عمر انقلاب اسلامی خیلی از توطئه‌های دشمنان نظام اسلامی را خنثی نموده است، گفت: وحدت حوزه و دانشگاه نشأت گرفته از کلام امام (ره) است.

معاون تهذیب مدرسه حضرت ولی‌عصر (عج) کنگاور با اشاره به اینکه شهید مفتح با لبیک به ندای حضرت امام (ره) برای ایجاد وحدت حوزه و دانشگاه قدم برداشت، گفت: دشمنان اسلام و انقلاب، ازآنجایی‌که چشم دیدن اتحاد بین حوزه و دانشگاه را نداشتند، آیت‌الله مفتح را به شهادت رساندند.

وی با بیان اینکه درعین‌حالی که مراکز حوزوی و دانشگاهی ازلحاظ علمی پیشرفت جهانی نموده‌اند، گفت: چرا باید نظام بانکی و سیاسی ما آمیخته با مبانی فلسفه غربی باشد.

حجت‌الاسلام امیدی نژاد با اشاره به اینکه نمود وحدت حوزه و دانشگاه در نظامات مشخص می‌شود، گفت: پرداختن به فقه نظامات در کنار وحدت علم و دین باعث رشد و تعالی جامعه بشری می‌شود.

وی در پایان با ابراز نگرانی از اینکه فقیه اگر علامه دهر باشد و احیاناً با سؤال کسی جوابی ارائه دهد، طبیب دوّار نخواهد بود، گفت: برخی دانشجویان با خواندن کتب غربی، اسلام را مخالف پیشرفت دانسته و فکر می‌کنند اسلام برنامه‌ای برای اجتماع ندارد، اینجاست که ضرورت وحدت حس می‌شود.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha