جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
وحدت حوزه و دانشگاه

حوزه/ حجت الاسلام گروسی گفت: دشمن با استفاده از رسانه های خود و ایجاد جنگ روانی به دنبال آن است که نظریه هایی که از طرف دانشگاه ارائه می شود و نظریه هایی که از سمت حوزه مطرح می شود را مخالف دانشگاه نشان دهد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» در همدان، حجت‌الاسلام علی گروسی استاد حوزه علمیه همدان، ظهر امروز در کلاس خود با اشاره به پیشینه و قدمت حوزه‌های علمیه در کشور خاطرنشان کرد: بسیاری از علومی که امروز در حال تدریس است و پیشرفت‌هایی هم داشته است در گذشته در حوزه شکل‌گرفته و بناشده است.

وی افزود: باید بدانیم با وجود پیشرفت‌هایی که در علوم مختلف وجود دارد و امروز دانشگاه را به‌عنوان نهادی که دنباله رو ایجاد این پیشرفت‌ها است می‌شناسند اما این حوزه بود که در بسیاری از علوم شروع‌کننده پیشرفت بوده است.

این کارشناس حوزه به لزوم ایجاد وحدت بین حوزه و دانشگاه تأکید کرد و گفت: وحدت به معنای تعویض استاد بین حوزه و دانشگاه و تدریس در نهادهای دیگر نیست چراکه اصلاً این تفکر جوابگو نیازها نیست.

وی تصریح کرد: از آنجایی‌که هیچ علمی به‌جز علم الهی بدون عیب و نقص نیست بنابراین لازم است که دانشگاهیان و حوزویان دست در دست هم قرار دهند و علوم موجود را به علوم الهی وصل کنند.

حجت‌الاسلام گروسی با بیان اینکه دین از سیاست جدا نیست، اظهار داشت: هنگامی‌که به تاریخ قبل از انقلاب اسلامی می‌نگریم می‌بینیم که بیشترین صدمات و ضربه‌ها ناشی از تفکراتی بود که دین را از سیاست جدا می‌دانستند.

وی ادامه داد: در اوایل انقلاب نیز دشمنان به دنبال آن بودند وقایعی که بر سر کلیسا آمد را در کشور ایجاد کنند و از آن طریق به‌نظام ضربه بزنند.

استاد حوزه علمیه وحدت در حوزه و دانشگاه را مشت محکمی بر دهان استکبار دانست و گفت: دشمن با استفاده از رسانه‌های خود و ایجاد جنگ روانی به دنبال آن است که نظریه‌هایی که از طرف دانشگاه ارائه می‌شود و نظریه‌هایی که از سمت حوزه مطرح می‌شود را مخالف دانشگاه نشان دهد.

وی تأکید کرد: طلاب ما بسیار علاقه‌مند برقراری ارتباط با قشر جوان و دانشجویان هستند و این علاقه یک موضوع دوطرفه است و ما در دانشگاه‌ها نیز شاهد اظهار محبت دانشجویان نسبت به روحانیت هستیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha