پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
کرسی های آزاداندیشی

حوزه/ استاد حوزه علمیه همدان گفت: برگزاری کرسی های آزاداندیشی که مورد تاکید مقام معظم رهبری می تواند یکی از مهم ترین راهکار های تقویت وحدت حوزه و دانشگاه باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان حجت الاسلام مهدی عنایت نژاد از اساتید حوزه علمیه همدان ظهر امروز در مدرسه امیرالمومنین(ع) قروه درجزین با تاکید بر استفاده از وجوه مشترک بین حوزه و دانشگاه، گفت: دانشگاه و حوزه دارای وجوه مشترک بسیاری هستند، لذا وظیفه مسؤولان است که با استفاده از ان به دنبال ایجاد وحدت باشند.

وی افزود: از آن جایی که هر دوی این نهاد ها مکانی برای تعلیم و تربیت و انسان سازی هستند، بنابراین می توان با استفاده از ظرفیت های موجود، وحدت عالی بین آن ها ایجاد کرد.

حجت الاسلام عنایت نژاد ادامه داد: هم حوزه و هم دانشگاه باید برخی از تنگ نظری های موجود را کنار بگذارند و با این تفکر که هر کس خیال کند کاملا حق با او است، مخالفت کنند و جلوی آن بایستند.

وی تصریح کرد: لازمه این عمل و برآورده شدن آن، این است که هر دو طرف سعی در ایجاد فضایی در بستر علم اندوزی داشته باشند و در کنار آن ارتباط تنگاتنگی را برقرار کنند.

این استاد حوزه، نبود شخصیت هایی همچون شهید مطهری، شهید مفتح و شهید بهشتی را یکی از موانع وحدت پایدار دانست و یادآور شد: کمبود بزرگانی که هر دو نهاد به آنها به طور کامل اعتقاد داشته باشند، باعث شده که وحدت پویایی کمتری نسبت به گذتشه داشته باشد.

وی با اشاره به حضور روحانیان در ادارات و مراکز مختلف، تاکید کرد: نیاز امروز جهان نیاز به معنویت است و این خللی عظیم برای جامعه امروز است.

حجت الاسلام عنایت نژاد ادامه داد: روحانیت با افکار جهادی و مقدس خود می تواند نقش به سزایی را در ایجاد این مهم ایفا کند و با وارد شدن به دستگاه های مختلف و برقراری ارتباط قوی با دیگران پناهگاهی برای مردم باشند.

وی در پایان تاکید کرد: برگزاری کرسی های آزاداندیشی که مورد تاکید مقام معظم رهبری می تواند یکی از مهم ترین راهکار های تقویت وحدت حوزه و دانشگاه باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha