جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین سید ساجد علی نقوی رئیس شورای علمای شیعه پاکستان

حوزه/حجت الاسلام والمسلمین سید ساجد علی نقوی کشتار اخیر مردم کشمیر توسط نظامیان هند را محکوم کرد و خواستار پیگیری جدی جامعه بین الملل درمورد اوضاع بحرانی کشمیر شد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام والمسلمین سید ساجد علی نقوی رئیس شورای علمای شیعه پاکستان کشتار اخیر مردم کشمیر توسط نظامیان هند را محکوم کرد و خواستار پیگیری جدی جامعه بین الملل درمورد اوضاع بحرانی کشمیر شد.

رئیس شورای علمای شیعه پاکستان اظهار داشت: ما شهادت بیش از 11 نفر از جوانان منطقه بولوامای کشمیر توسط نظامیان هند را به شدت محکوم کرده و از جوامع بین الملل می‌خواهیم که در مورد اوضاع بحرانی کشمیر و پایان دادن به کشتار مردم مظلوم کشمیر اقدامی جدی انجام دهند.

گفتنی است درگیری‌ها میان نظامیان هند و استقلال‌طلبان کشمیری در منطقه بولواما در جنوب جامو و کشمیر منجر به کشته شدن 11 غیرنظامی، 3 عضو گروه آزادی خواه و یک سرباز هندی شده است.

از سال 1947 و پس از استقلال هند و پاکستان از استعمار انگلیس تاکنون 3 جنگ در سال های (1947 و1965 و 1971) میان دو کشور بر سر مسئله کشمیر رخ داده و بیش از 70 هزار نفر طی این درگیری‌ها کشته شده‌اند.

گروه‌های آزادی‌خواه کشمیر در سال 1989 مبارزه برای استقلال از هند و پیوستن به پاکستان را آغاز کردند.

براساس آمار سازمان های حقوق بشری، از سال 1989 تاکنون بیش از 100 هزار کشمیری توسط نیروهای امنیتی هند کشته و بیش از 10 هزار زن مورد تجاوز قرار گرفته اند.

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha