جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
  آیت الله العظمی نوری همدانی

حوزه/ درگذشته می گفتند، گرانی در کشور به خاطر گرانی دلار است، الان که دلار پایین آمده، چرا وسایل معیشتی مردم گران است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حضرت آیت الله نوری همدانی عصر امروز در دیدار مهندس فتاح، رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) رفع فقر در جامعه تـأکید کردند و گفتند: مشکل ترین مصیبت ها براساس روایات و آیات، فقر است.

این مرجع تقلید ابراز داشتند: اگر به مبانی اسلامی به درستی عمل می شد، نباید شاهد این همه فقیر در کشور بودیم. یکی از این مبانی که در اسلام به آن عمل نشده است، موضوع انفال است. انفال که همان اراضی و معادن و... است، اگر در اختیار ولی فقیه در زمان غیبت امام عصر(ع) قرار می گرفت، دیگر شاهد فقر و فقیر درکشور نبودیم.

معظم له عنوان کردند: وقتی به برنامه دینی و اسلامی عمل نشود، باید شاهد مشکلاتی مانند فقر در جامعه بود.

ایشان بیان داشتند: اسلام معتقد است همه باید از لحاظ زندگی با هم مساوی باشند نه اینکه افرادی به دنبال اشرافی گرایی باشند وردیگران فقیر بمانند. اشرافی گرای خلاف دین است. 

حضرت آیت الله نوری همدانی گفتند: اگر فقیر درجامعه داریم چون در جامعه گرانی و بی کاری است.  

ایشان افزودند: اگر چه کمیته امداد تلاش کرده فقر را تا اندازه ای از بین ببرد، ولی بیکاری و گرانی باعث شده مشکلات مردم روز به روز بیشتر شود.

معظم له ابراز داشتند: دولت مردان هر روز می گویند ما در فلان مسئله اینکار و آن کار کردیم، آمار و ارقام می دهند؛ اما درعمل مردم چیزی نمی بینند، چون این کارهای دولت در زندگی مردم اثر گذار نیست.

ایشان افزودند: درگذشته می گفتند، گرانی وسایل در کشور به خاطر گرانی دلار است، الان که دلار پایین آمده، چرا وسایل معیشتی مردم گران است.

حضرت آیت الله نوری همدانی اظهار داشتند: باید سعی شود خیرین شناسایی شود، تا گرفتاری و مشکلات فقرا را حل کنند و اجازه ندهند مردم در زندگی احساس فقر کنند. در این رابطه علما و کمیته امداد می توانند با هم همکاری کنند.

313/40

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha