پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام رجب پور قاسمی ، مدیر حوزه علمیه خوهران خوزستان

حوزه/ حجت الاسلام رجب پور، با بیان اینکه جای خالی یک مرکز پژوهشی در حوزه خواهران خوزستان به شدت احساس می‌شود، از احداث پژوهش‌سرا تا سال آینده خبرداد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، حجت الاسلام رجب پور قاسمی، مدیر حوزه علمیه خواهران خوزستان، در آیین اختتامیه سومین جشنواره استانی علامه حلی، با انتقاد از قانون عدم پذیرش آثار پژوهشگران بالای 31 و 35 سال، گفت: از سال گذشته دبیرخانه جشنواره علامه حلی با محدودیت‌هایی که در رده سنی شرکت‌کنندگان اعمال کرد، جمع کثیری از طلاب خواهر از شرکت در رقابت علمی باز مانند و این عامل ممکن است سبب افت روحیه پژوهشی بخشی از طلاب خواهر شود.

وی از اجرای طرح‌های تشویقی برای ارائه مقالات علمی اساتید، خبرداد و افزود: با اجرای این طرح بیش از ۸۰ مقاله در سال گذشته صرفاً توسط اساتید حوزه علمیه خواهران خوزستان به دست ما رسید که همگی مقالات طی دو مرحله ارزیابی و برگزیدگان موردتقدیر قرار گرفتند.

حجت الاسلام رجب پور، با بیان اینکه ۴ سطح تحصیلی در حوزه علمیه خواهران خوزستان وجود دارد، اظهارداشت: به لطف زحمات آیت الله موسوی جزایری هم‌اکنون طلاب خواهر از سطح ۱ و ۲ تا سطح ۴ مشغول به تحصیل می‌باشند.

مدیر حوزه علمیه خواهران خوزستان، از نبود مرکز پژوهشی برای نیازسنجی پژوهشی در سطح استان خوزستان گلایه کرد و گفت: امروزه با توجه به گستره نیاز فقهی جامعه، جای خالی یک مرکزی در حوزه خواهران که بتواند محوریت قرار گرفته و تمامی نیازها را رصد، پالایش و سپس ابلاغ کند و نیروهای بالقوه پژوهشی را تبدیل به نیروی بالفعل کند، به شدت خالی است.

وی در پایان تصریح کرد: امیدواریم در سال آینده با کمک آیت الله موسوی جزایری، این مرکز علمی پژوهشی یا همان «پژوهش‌سرا» را راه‌اندازی کنیم. البته هم به لحاظ سخت‌افزاری و هم نرم‌افزاری نیاز به یک سری زیرساخت‌های لازم است که با همت مسئولان، تأمین خواهد شد.

 

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha