چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
سخنرانی حجت الاسلام رستم پور ، معاون پژوهش حوزه علمیه خوزستان در آیین اختتامیه سومین جشنواره علامه حلی در خوزستان

حوزه/ حجت الاسلام رستم پور، با اشاره به تعداد مقالات ارسالی به دبیرخانه جشنواره، گفت: در سومین سال برگزاری مرحله استانی جشنواره علامه حلی، ۱۸۰۰ مقاله دریافت شد که ۴۰۰ مقاله مربوط به خواهران و مابقی مربوط به طلاب و روحانیون مدارس علمیه برادران بودند اما با این حال آثار طلاب خواهر کیفی‌تر بودند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، حجت الاسلام محمدصادق رستم پور، معاون پژوهش حوزه علمیه خوزستان، در آیین اختتامیه سومین جشنواره استانی علامه حلی خوزستان، با اشاره به تعداد مقالات ارسالی به دبیرخانه جشنواره، گفت: در سومین سال برگزاری مرحله استانی جشنواره علامه حلی، ۱۸۰۰ مقاله دریافت شد که ۴۰۰ مقاله مربوط به خواهران و مابقی مربوط به طلاب و روحانیون مدارس علمیه برادران بودند.

وی با اشاره به کیفی‌تر بودن مقالات ارسال طلاب خواهر، بیان کرد: با ارزشیابی‌های اولیه ۴۰۰ مقاله به‌عنوان مقاله مورد تأیید انتخاب که مجدداً مورد بررسی قرار گرفت و نهایتاً از این تعداد، ۱۸ مقاله از حوزه برادران و ۲۴ مقاله از حوزه خواهران به‌عنوان مقالات برتر شناخته شدند.

حجت الاسلام رستم پور، با بیان اینکه مدارس علمیه شهرستان‌ها نسبت به مدارس مرکز استان، بسیار خوش درخشیدند، اذعان کرد: تنها یکی از مدارس علمیه خوزستان یعنی مدرسه علمیه آیت الله قاضی دزفول، بیش از ۲۰۰ مقاله به ثبت رساند و این نشان از اهتمام طلاب شهرستانی در امر پژوهش است.

معاون پژوهش حوزه علمیه خوزستان، با اشاره اهتمام طلاب خوزستانی در زمینه پژوهش، گفت: اخیراً یک کتابی با عنوان «پژوهش‌های فقهی از منظر مقام معظم رهبری» توسط روحانی ارجمند جناب حجت الاسلام سمسار، به چپ رسیده که نشان از اهتمام ویژه طلاب خوزستانی به مقوله پژوهش است و امید است با حمایت مسئولان، جایگاه پژوهش بیش از گذشته در خوزستان ارتقاء یابد.

 

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha